تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®

این سایت درنظر دارد مقالات به روز حوزه پزشکی را ترجمه شده جهت تحقیق ، پایان نامه ، استفاده در کتب در اختیار شما قرار بدهد


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 44
  • بازدید دیروز : 41
  • بازدید کل : 58958

میگرن و سردردهای خوشه‌ای


تحقیقات نشان می‌دهد میگرن و سردردهای خوشه‌ای با ساعت درونی بدن مرتبط هستند
محققان دریافتند برخی از انواع سردرد بیشتر در زمان‌های خاصی از روز و همچنین زمان‌های خاصی از سال رخ می‌دهند

سردرد خوشه ای نوع نادری از سردرد است که باعث ایجاد درد شدید در اطراف چشم می شود. هر انفجار حدود 15 دقیقه طول می کشد، اما یک حمله می تواند بین یک تا سه ساعت طول بکشد. این بیماری در مردان شایع تر از زنان است. برعکس در مورد میگرن صادق است، یک وضعیت سردرد شدید که در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.

و در حالی که سردردهای خوشه ای معمولاً در طول شب اتفاق می افتد، میگرن معمولاً در طول روز بروز می کند، متاآنالیز نشان داد.

این متاآنالیز شامل 72 مطالعه در مورد اینکه چگونه به نظر می رسد ریتم شبانه روزی - ساعت داخلی بدن - در هر یک از اختلالات سردرد دخالت دارد، که روی هم بر بیش از 40 میلیون نفر در ایالات متحده تأثیر می گذارد، بود

این مطالعات شامل داده‌هایی در مورد زمان یا زمان از سال بود که فرد دچار سردرد می‌شود و اینکه آیا سردرد دقیقاً قبل، در حین یا بلافاصله بعد از خواب ایجاد می‌شود یا خیر. برخی از مطالعات همچنین شامل تحقیق در مورد اینکه آیا ژن‌های خاص مرتبط با ریتم شبانه‌روزی در افرادی که این نوع سردردها را دارند، شایع‌تر است یا خیر. یک مطالعه آنالیز ژنتیکی بود که در پستانداران غیرانسانی انجام شد، اما بقیه بر اساس انسان بودند

نتایج روز چهارشنبه در Neurology، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شد.

محققان دریافتند سردردهای خوشه ای با چرخه های شبانه روزی، به ویژه در طول تغییرات فصل در بهار و پاییز، ارتباط نزدیکی دارد. بیش از 70 درصد از افرادی که در 16 مطالعه روی سردردهای خوشه ای شرکت کردند، حملات بیشتری را در این فصول گزارش کردند و گفتند که معمولاً بین ساعات پایانی شب و ساعات اولیه صبح رخ می دهد.

وقتی صحبت از استعداد ژنتیکی شد، مطالعات نشان داد که پنج ژن از 9 ژن مرتبط با سردردهای خوشه ای در تنظیم ریتم شبانه روزی نیز نقش دارند.

چیزی که برای محققان تعجب آور بود این بود که نیمی از سردردهای میگرنی در هشت مطالعه با جزر و مدهای واضح در طول روز و همچنین سال مرتبط بودند. اکثر مردم در طول صبح، روز یا عصر میگرن داشتند و از ساعت 11 شب یک افت شدید در سردرد مشاهده می شد. تا ساعت 7 صبح، آنها همچنین میگرن بیشتر یا بدتری را بین آوریل و اکتبر گزارش کردند.

بسیاری از ژن ها با خطر ابتلا به میگرن مرتبط هستند و این مطالعه نشان داد که 110 مورد از این ژن ها نیز با ریتم شبانه روزی مرتبط هستند.

بوریش گفت که درک ارتباط بین ریتم شبانه روزی و این اختلالات سردرد می تواند به درمان های بهتر منجر شود.

او گفت: «داروهایی که چرخه شبانه روزی را هدف قرار می دهند ممکن است نوع جدیدی از درمان باشد که ما می توانیم به این بیماران ارائه دهیم.

پیوند هورمونی
علاوه بر ریتم شبانه روزی، متاآنالیز دو هورمون را نیز به صفر رساند: کورتیزول و ملاتونین.

دکتر نارایان کیسون، متخصص مغز و اعصاب در کلینیک مایو در روچستر، مینه‌سوتا، که متخصص در پزشکی سردرد است و در تحقیقات جدید نقشی نداشت، گفت: «ریتم‌های شبانه‌روزی توسط هورمون‌ها هدایت می‌شوند.

هیپوتالاموس - ناحیه ای از مغز که در درجه اول ساعت بیولوژیکی را کنترل می کند - با غدد تولید کننده ملاتونین، که سیگنال زمان خواب است، و کورتیزول، نشانه بدن که باید بیدار باشد، مرتبط است.

متاآنالیز نشان داد که افرادی که به میگرن مبتلا می‌شوند، معمولاً نسبت به افرادی که این سردردها را ندارند، ملاتونین کمتری تولید می‌کنند و در طول حمله حتی کمتر تولید می‌کنند. افراد مبتلا به سردردهای خوشه ای هم سطح کورتیزول بالاتر و هم سطح ملاتونین پایین تری داشتند.

بوریش گفت که کمبود خواب باعث افزایش سطح کورتیزول می شود، اگرچه او اشاره کرد که به نظر می رسد ارتباط بین سطح ملاتونین و اختلالات سردرد بسیار واضح تر از ارتباط بالقوه کورتیزول است.

این اختلالات سردرد نه تنها تحت تأثیر خواب قرار می گیرند، بلکه برعکس، اختلالات زیادی در خواب نیز ایجاد می کنند. دکتر اندرو چارلز، مدیر برنامه میگرن گلدبرگ UCLA که در مطالعه جدید شرکت نداشت، گفت: آنها ممکن است هر مکانیزم شبانه روزی را که هستند بازخورد داده و تقویت کنند. دشوار است که بدانیم آیا تأثیر کورتیزول به ریتم‌های شبانه‌روزی مرتبط است یا چیزی مرتبط با پاسخ استرس.»

کیسون از کلینیک مایو گفت، در حالی که چرخه های شبانه روزی به وضوح با سردردهای خوشه ای مرتبط است، میگرن وضعیت بسیار پیچیده تری برای طبقه بندی است.

وی با اشاره به وضعیت تعادل در بدن افزود: «عوامل زیادی در میگرن نقش دارند، اما یک چیزی که اغلب می‌یابیم این است که چیزهایی که باعث تغییر در هموستاز می‌شوند، تأثیر عمده‌ای بر خطر ابتلا به میگرن دارند.» این شامل استرس است که باعث افزایش سطح کورتیزول می شود.

سیگار کشیدن، رژیم غذایی، ژنتیک غیرمرتبط با ریتم شبانه روزی، و میزان ورزش یک فرد نیز عواملی هستند که می توانند بر میگرن تأثیر بگذارند، اما به گفته کارشناسان، تحقیقات جدید سرنخ مهمی را ارائه می دهد که می تواند به درمان های بهتر برای برخی افراد منجر شود.

کیسون گفت: «ریتم‌های شبانه‌روزی و تأثیر آن بر میگرن اغلب نادیده گرفته می‌شوند. "در حالی که میگرن یک اختلال پیچیده است، این بخشی از پازل است که از کاوش بیشتر در مورد روش هایی که می توانیم هم میگرن و هم سردرد خوشه ای را بهتر درمان کنیم، سود می برد."

https://www.nbcnews.com/health/health-news/migraines-cluster-headaches-are-linked-bodys-internal-clock-science-sh-rcna76744

  انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 50

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • لامپ‌های فرابنفش C برای ضد عفونی سطوح به طور بالقوه آلوده به SARS - CoV - 2 در محیط‌های بیمارستانی بحرانی: نمونه‌هایی از استفاده آن‌ها و برخی توصیه‌ها
  • آپوپتوزیس القا شده توسط ویروس انفلونزا A و انتشار ویروس
  • حساسیت بتا تالاسمی هتروزایگوت به کوید19
  • بیماری قلبی همراه با واکسن mRNA کوید19
  • ظهور ویژگی‌های نوروتروپیک SARS - CoV - ۲
  • مکانیسم بیماریزایی میکروب
  • مکانیسم های میکروبی بیماری زایی
  • میکروبیولوژی بالینی پردازش، جداسازی، تشخیص و تفسیر
  • نامیبیا استفاده دستوری واکسن روسی COVID۱۹ را به حالت تعلیق درآورد
  • سیاست در حال از بین بردن یک بحث مهم بر سر مصونیت شما از بهبودی از COVID۱۹ است.

کرج

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®" می باشد