تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®

این سایت درنظر دارد مقالات به روز حوزه پزشکی را ترجمه شده جهت تحقیق ، پایان نامه ، استفاده در کتب در اختیار شما قرار بدهد


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 23
  • بازدید دیروز : 60
  • بازدید کل : 58997

چگونه یک ارتباط‌دهنده علمی خوب باشیم


 

​​​​​​​​

در طول پاندمی کوید19 , مردم برای کسب اطلاعات حیاتی به دانشمندان و پزشکان مراجعه کرده‌اند . اما ارتباطات علمی به خودی خود یک مهارت است، بنابراین ما از کارشناسان خواستیم که نکات خود را به اشتراک بگذارند. ​

ارتباطات علمی بیشتر یک هنر است تا یک علم، که پزشکان، دانشمندان و تبادل کنندگان علم را بر آن می‌دارد تا راه‌های جدیدی را برای رسیدن به عموم مردم ابداع کنند. ​

یک ارتباط دهنده خوب علمی، مردم را به دنیای اطراف خود متصل می‌کند. " ارتباط علمی باید وسیله‌ای برای ارتباط با عموم مردم و نه فقط به عنوان یک حرفه جانبی باشد. موج کوییک، متخصص بالینی و مدرس بیماری‌های عفونی و ویروس‌شناسی پزشکی در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند می‌گوید: " همه پزشکان باید قادر به انجام این کار باشند." " اما ارتباط موثر علمی نیاز به آموزش خوب دارد."

مخاطبین خود را بشناسید

یک گزارش در سال ۲۰۱۴ از بریتانیا نشان داد که اکثریت مردم فکر می‌کنند که علم مهم است و به آن علاقه دارند. اما به گفته کویک، ارتباط دهندگان علم باید مخاطبان هدف خود - که ممکن است دانشمندان دیگر، پزشکان دیگر، یا عموم مردم باشند - را برای یک فعالیت خاص شناسایی کنند. یک ارتباط‌دهنده علوم باید اطلاعات را با توجه به موقعیت و پلتفرم ارتباطی مورد استفاده تغییر دهد. ​

فهیم یونس، رئیس بیماری‌های عفونی در دانشگاه مریلند اضافه می‌کند: " صحبت‌های آکادمیک متفاوت از یک بحث سیاسی است، که متفاوت از یک پیام بهداشت عمومی است."

سانجیو باگای، مشاور ارشد اطفال و رئیس کلینیک نفرون، دهلی، هند، پیشنهاد می‌کند که پس از شناسایی مخاطبان هدف، اجازه دهید ارتباط با توجه به مخاطبان اندازه‌گیری و ساده شود. یک رابط علمی خوب باید مبتنی بر داده باشد، دقیق باشد و شجاعت آن را داشته باشد که زمانی که اشتباه می‌کنند آن را بپذیرد. باگای می‌گوید: " [‏ ارتباط علمی خوب ]‏ تنها با نزدیک ماندن به آخرین تحقیقات در سراسر جهان به صورت روزانه قابل‌دستیابی است." " همه نشریات را بخوانید، یادداشت بردارید … و به طور انتقادی روش و نتایج مطالعات را بررسی می‌کند."

توضیح دهد و الهام بخشد. ​

وبینار , کوید19 برای کودکان , در 31 مارس 2020 , تنها یک هفته پس از اینکه هند به یک تعطیلی سخت در سراسر کشور رسید . کاووسیک، استاد هم‌کار در دانشگاه فوله پون ساویت ریبای، در این جلسه با ۷۵ ذهن جوان از طریق پلتفرم "صحبت با یک دانشمند" (‏TTAS)‏تعامل داشت. ​

او گفت: " مانند دیگر کودکان در سراسر کشور، پسر ۹ ساله من سوالات زیادی در رابطه با تعطیلی مدارس و درس خواندن در خانه داشت. او می‌گوید: " ما بحث در مورد ویروس‌ها، پاندمی ها، قرنطینه و واکسن‌ها را آغاز کردیم." کاووسیک پس از دیدن افزایش در وب سایت‌ها و تعامل آنلاین، تصمیم گرفت تا از این علاقه رو به رشد استفاده کرده و TTAS را ایجاد کند تا علم را از امنیت خانه به ذهن جوانان منتقل کند. ​

در زمان نوشتن، TTAS به مدت ۷۰ هفته در زمینه موضوعات مختلف علمی به طور موفقیت آمیزی وب سایت‌ها را اداره می‌کرد و برای تسهیل مباحثات و برقراری ارتباط علمی با کودکان، به دانشمندان مراجعه می‌کرد. کودکان می‌خواهند بدانند که چرا رویدادها و پدیده‌ها رخ می‌دهند و کنجکاوی توضیحی، محرک مهم یادگیری کودکان است. ​

در طول پاندمی کوید19 , عطش عمومی برای توضیحات علمی وجود داشته‌است . با ظهور انواع جدید، قفل کردن اجرا می‌شود و واکسن‌ها توسعه می‌یابند، ارتباط موثر علمی ضروری است اما چالش برانگیز است. ​

خودتان باشید

با گسترش اطلاعات نادرست در طول پاندمی کوید19 , ارتباط دهندگان علم زمان زیادی را صرف از بین بردن افسانه‌ها و مبارزه با اطلاعات نادرست با حقایق می‌کنند . آکیکو ایوازاکی، استاد ایمنی‌شناسی دانشگاه ییل می‌گوید: " من تلاش می‌کنم حقایق مبتنی بر شواهد را به شیوه‌ای دقیق اما در دسترس، منتقل کنم."

یونس می‌گوید: برای اینکه حقایق درک و پذیرفته شوند، یک رابط علمی باید اعتماد مردم را جلب کند. او گفت: " مردم در حال گوش دادن هستند. بنابراین آگاه باشید." اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید. تثبیت کردن اعتماد و مهم‌تر از همه، به سایر دانشگاهیان و دانشمندان احترام بگذارید."

یونس همچنین اعتبار، سهولت، ارتباط و به موقع بودن را به عنوان عناصر کلیدی برای ارتباطات علمی خوب در نظر می‌گیرد. ارتباط دهندگان علوم نباید نگران دادن پیام مثبت یا منفی باشند. . اونا باید حقیقت رو بگن او می‌گوید: " گاهی اوقات حقیقت این است که ما نمی‌دانیم."

این روزها، رایج‌ترین سوالی که من از کشورهای در حال توسعه دارم این است که آیا مردم می‌توانند واکسن فایزر و یا واکسن متوسط را بر روی واکسن‌های چینی که ماه‌ها پیش دریافت کرده‌اند، بزنند." اما از آنجا که تحقیق کافی در مورد این موضوع وجود ندارد، او به سادگی حقیقت را به آن‌ها می‌گوید - که نمی‌داند. " من معتقدم که این امر باعث ایجاد اعتماد می‌شود."

ارتباط دهندگان علم باید صادق باشند و خودشان باشند تا اعتماد را به دست آورند. کویک می‌گوید هنگام مواجهه با عدم قطعیت و تعصبات شواهد و مدارک آماده داشته باشید. مزایا و معایب آن را توضیح دهید. برای مثال , Cevik یک رشته تویی‌تر را در استفاده از آیورمکتین با تمام داده‌های موجود آغاز کرد تا نشان دهد که این یک درمان موثر کوید19 نیست . او می‌گوید: " به جای جمع‌آوری شواهد، تمام شواهد را به مردم نشان دهید."

ایجاد تخصص

ارتباطات علمی شامل به اشتراک گذاری اطلاعات همراه با عدم قطعیت است که آن را احاطه کرده یا جزئیات کافی را فراهم می‌کند و آن را با داده‌های کافی پشتیبانی می‌کند. سلیم س. او می‌گوید: " این جایی است که اعتماد به نفس و تخصص موضوع در طول توسعه عمومی وارد عمل می‌شود."

باگای می‌گوید : در این دوره از کوید19 , ارتباط دهندگان علم باید به طور گسترده مطالعه کنند , از جمله در زمینه ویروس‌شناسی , میکروبیولوژی , ایمنی‌شناسی , بیوشیمی , واکسیناسیون , بهداشت عمومی و مسائل سلامت روانی . او می‌گوید: " اغلب، بسیاری از ارتباط دهندگان علم تمایل دارند که کارکرده‌ای اساسی یک سلول را نادیده بگیرند." به یاد داشته باشید که ژنومیک، بیوشیمی، تغییرات آنزیمی، مسیرهای متابولیکی و بدکارکردی ها هسته علم را تشکیل می‌دهند. بنابراین درک کاملی از یک سلول و کارکرده‌ای آن داشته باشید."

یونس می‌گوید: به عنوان یک رابط علمی، اصطلاحات حرفه‌ای را کنار بگذارید. ارتباطات علمی باید متفاوت از دوره‌های بزرگ به نظر برسند، که در آن روش‌ها و نتایج مورد بحث قرار می‌گیرند. مهم است که با نگرانی‌های عمومی مرتبط باشید. او گفت: " چرا وقتی همه نگران ایمنی واکسن هستند در مورد حکم ماسک صحبت کنیم؟ ​

دیگران را تقویت می‌کند

تارا اسمیت، یک متخصص بیماری‌های همه‌گیر در کالج بهداشت عمومی دانشگاه ایالتی کنت می‌گوید که به عنوان یک زن سفیدپوست، برخی از جوامع ممکن است به او بیشتر یا کم‌تر از دیگران ارتباط داشته باشند. اسمیت تلاش می‌کند تا از پلت فرم خود برای تقویت پست و افکار محققان دیگر، به ویژه کسانی که از گروه‌های کم‌تر از حد معمول هستند، استفاده کند. او اضافه می‌کند: " به جای این که همیشه در کانون توجه قرار داشته باشید، محققان و افراد ارتباط برقرار کنید."

اسمیت می‌گوید: " به طور مشابه، بسیاری از مردم در مناطق روستایی من ممکن است بیشتر از کسی که فکر می‌کنند یک شهر بزرگ است، به من گوش دهند." من فکر می‌کنم که ما باید گوش کنیم و ببینیم چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند و یک گروه کوچک را برای آوردن دیگران به مکالمه در زمانی که صدای آن‌ها نیاز به … دارد. ​

اجتماعی را انتخاب کنید

رسانه‌های اجتماعی روش ارتباط ما را تغییر داده‌اند، در حالی که ارتباط علمی را کم‌تر رسمی و در دسترس تر می‌سازند. " رسانه‌های اجتماعی به بخشی از جعبه‌ابزار یک ارتباط‌دهنده علمی تبدیل شده‌اند. یادگیری نفوذ (‏رسانه‌های اجتماعی)‏هم مهم و هم ضروری است." او پیشنهاد می‌کند که ارتباط دهندگان علم از رسانه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند اما بس‌تر مناسب را انتخاب می‌کنند. کوییک اضافه می‌کند: " گروه سنی مخاطبان خود را بشناسید و سپس قصد استفاده از سکوی مناسب برای آن گروه سنی را داشته باشید."

به گفته کاوشیک، اینستاگرام برای تصاویر گرافیکی عالی است، در حالی که پیام‌های اندازه گاز برای تویی‌تر ایده‌آل هستند، و خانواده‌ها و جوامع به بهترین شکل در فیس بوک به دست می‌آیند. باگای هم تویی‌تر و هم لینکدین را برای بحث‌های مداوم با مردم توصیه می‌کند. ​

Cevik پیش از پاندمی کوید19 , چند هزار پیرو در تویی‌تر داشت . اما زمانی که او شروع به به اشتراک گذاری تحقیقات به روز کوید19 کرد , توئیت های او پربیننده شد و تعداد پیروان او افزایش یافت . اکنون او نزدیک به ۱۳۶،۰۰۰ پیرو دارد. " من تویی‌تر را دوست دارم. کویک می‌گوید: " به راحتی می توان از افراد مختلف با ارزش‌های متفاوت نظر گرفت." ایواساکی اضافه می‌کند: " ما می‌توانیم بلافاصله از طریق تویی‌تر به بسیاری از مردم سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم."

یونس با این نظر موافق است. او گفت: " سال گذشته من پیامی از هند دریافت کردم. این مرد در یک روستا زندگی می‌کرد و تنها کسی بود که دسترسی آنلاین داشت. او گفت: " با دنبال کردن توصیه ساده و مقرون‌به‌صرفه از توییت های من، او تمام روستا را امن و مطلع نگه داشت."

به ترول ها غذا نده

با این حال، رسانه‌های اجتماعی جنبه منفی خود را دارند و قیمت دارند. این یه شمشیر دو نفره به گفته اسمیت، ارتباط دهندگان علم این پتانسیل را دارند که به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند، اما اگر مورد حمله قرار گیرند، حفاظت چندانی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد. ​

ایواساکی می‌گوید: " در میان افرادی که به توییت های من گوش می‌دهند و واکنش نشان می‌دهند، ترول‌ها و افرادی با تعصب اساسی علیه زنان، افراد رنگی و غیره وجود دارند. من باید پوست کلفت‌تری می‌ساختم تا حتی در تویی‌تر هم حضور داشته باشم."

اسمیت می‌گوید: تعدادی از دانشمندان رسانه‌های اجتماعی را به خاطر تهدیدهایی که دریافت کرده‌اند ترک کرده‌اند، گاهی اوقات از طریق حملات هماهنگ. من عاشق این هستم که بتوانم مستقیما با افرادی که سوالات معتبر دارند ارتباط برقرار کنم، و دوستان و همکاران زیادی را از طریق رسانه‌های اجتماعی ملاقات کرده‌ام، اما یک عیب بزرگ وجود دارد که ناگهان رشته شما سیاسی و بحث‌برانگیز شده‌است."

ایواساکی می‌گوید: " من سعی می‌کنم آرامش خود را حفظ کنم و بدون توجه به اینکه بحث چقدر سخت یا سیاسی می‌شود، در پیام باقی بمانم."

او گفت: " غیررسمی بودن رسانه‌های اجتماعی به این معنی است که مردم نیز به شما نفوذ خواهند کرد و حتی شما را تهدید خواهند کرد. با سر و صدا مقابله کنید و تمرکز خود را از دست ندهید." کاوشیک اضافه می‌کند: " پروفایل ارتباطات یا دسترسی خود را حرفه‌ای نگه دارید، و تنها بر موضوع ارتباط یا دسترسی تمرکز کنید."

از رسانه‌های قدیمی استفاده کنید

عبدالله کریم یک کهنه سرباز ارتباطات علمی است و مزایای رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون را می‌بیند. او می‌گوید: " من از طریق تلویزیون و دیگر رسانه‌ها با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار می‌کنم." دولت آفریقای جنوبی از عبدالله کریم خواست تا شیوع بیماری همه‌گیر کوید19 را از طریق پخش تلویزیونی توضیح دهد و نظرات بسیار مثبتی دریافت کند . او می‌گوید: " از هر وسیله‌ای برای ارتباط علمی استفاده کنید، اما به مخاطبین خود احترام بگذارید."

کاوشیک می‌گوید: هیچ پلتفرمی نمی‌تواند نه تنها در سراسر شکاف دیجیتال بلکه در سراسر شکاف اجتماعی - فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و جمعیتی نیز برای همه مفید باشد. برای ارتباطات علمی در هند، او پیشنهاد می‌کند که شامل ارتباطات چندزبانه و چاپ و همچنین نسخه‌های آنلاین باشد. ​

ایوازاکی هشدار می‌دهد که تویی‌تر می‌تواند به سرعت به یک محفظه پژواک تبدیل شود. او می‌گوید: " شما تنها با فرد تغییر شکل‌یافته صحبت می‌کنید." " من سعی می‌کنم که مصاحبه‌های رادیویی و نمایش‌های پادکست انجام دهم که مخاطبان جغرافیایی و سیاسی متفاوتی را هدف قرار می‌دهند. من می‌خواهم پیام من به افرادی برسد که ممکن است با ایمونولوژی یا ویروس‌شناسی آشنایی نداشته باشند. او اضافه می‌کند: " این جایی است که ارزش واقعی وجود دارد."

یاد بگیرید که گوش دهید

باگای می‌گوید: بدون توجه به کانالی که برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک ارتباط‌دهنده علوم نیز باید یک بدهکار خوب با تحمل دیدگاه‌های مخالف باشد و باید اعتماد به نفس برای تغییر نظرشان داشته باشد. ​

او گفت: " یک گفتگوی دو طرفه ایجاد کنید. به پیروان خود گوش دهید و نگرانی‌های آن‌ها را درک کنید."

کاوشیک می‌گوید: ارتباط علمی به همان اندازه که درباره ارتباط دهنده و ارتباط دهنده است، درباره مخاطب نیز هست. من سعی می‌کنم بر روی پیام تمرکز کنم و اطلاعات دقیق را به شیوه‌ای در دسترس ارائه دهم. من از قیاس‌های مفید استفاده می‌کنم." بعید است که مخاطبان بی‌علاقه، خسته و سرخورده پذیرای ایده‌های جدید باشند، و مشارکت کمتری داشته باشند. کاوشیک می‌گوید: " تعامل را دو طرفه نگه دارید، به خوبی قدم بزنید، و از همه مهم‌تر، به گوش دادن به مخاطبین خود ادامه دهید." " از تکگویی اجتناب کنید."

زبان‌ها می‌توانند مانعی باشند. یونس می‌گوید: " این ویروس از موانع زبانی و فرهنگی ما بهره‌برداری می‌کند." " من به زبان اردو، اسپانیایی و اندونزیایی توئیت کرده‌ام، که به من اجازه داد تا به یک میلیارد نفر دیگر در سطح جهان که ممکن است به زبان انگلیسی مسلط نباشند، دسترسی پیدا کنم."

گوش دادن بخش مهمی از ارتباطات علمی است، به ویژه زمانی که در مورد مسائلی مانند تردید در واکسن و تغییر آب و هوا باشد. کاوشیک می‌گوید: کلید برای سوال باز است. " برقراری ارتباط، به مخاطبین خود گوش دهید! نگرانی‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها چیست؟ آن‌ها در مورد این وضعیت چه فکر می‌کنند؟ چی باعث شده همچین حسی داشته باشن؟ ایجاد اعتماد می‌تواند با شروع بحث در مورد جنبه‌های آشنا، ترجیحا سوالات مخاطب محور، و سپس در نظر گرفتن بحث در مورد بحث‌های مبتنی بر واقعیت شروع شود."

از من طرفداری نکنید. ​

در این دوران که روز به روز قطبی تر می‌شود، برخی از ارتباط دهندگان علم ترجیح می‌دهند که از سیاست دوری کنند. عبدالله کریم به عنوان یک ارتباط‌دهنده علوم، از احزاب سیاسی طرفداری نمی‌کند. او می‌گوید: " من طرفدار دانش هستم." یونس موافق است: " استراتژی من این است که بیشتر به این ویروس حمله کنم و کم‌تر به مواضع سیاسی حمله کنم؛ نه به این دلیل که من نظرات ندارم، بلکه به این دلیل که در زمینه سیاست عمومی متخصص نیستم و همه اطلاعات اقتصادی و اجتماعی را ندارم تا درک کنم که چرا سیاست‌های مشخصی ایجاد شده‌اند."

هر دو عبد الله کریم و یونس احساس می‌کنند که وقتی دانشمندان شروع به گرفتن جنبه سیاسی می‌کنند، موضع خود را به خطر می‌اندازند. ​

به آنچه می‌دانید وفادار بمانید

در نهایت، یک ارتباط‌دهنده علوم نباید از تخصص خود منحرف شود. امتیاز تعامل با مسئولیت همراه است، هشدار Cevik. ​

اسمیت می‌گوید: " به طور کلی یک نفر نمی‌تواند همه این کارها را انجام دهد، پس به آنچه که می‌دانید بچسبید و تا حد امکان از تحقیقات اصیل استفاده کنید."

ایوازاکی سعی می‌کند از صحبت کردن در مورد مسائل خارج از تخصص خود اجتناب کند، که گاهی اوقات می‌تواند یک چالش باشد. هنگامی که آزمایشگاه او نشان داد که رطوبت کم مانع از پاک شدن ویروس از دستگاه تنفسی می‌شود، او سوالاتی از عموم مردم و رسانه‌هایی دریافت کرد که در مورد این که آن‌ها باید برای خانه یا دفتر خود از مرطوب کننده استفاده کنند. ​

او گفت: " من یک متخصص رطوبت، تهویه یا ساختمان نیستم. خوشبختانه، افراد زیادی وجود دارند که … "

در چنین شرایطی، ایواساکی اطمینان حاصل می‌کند که محدودیت‌های خود را به رسمیت بشناسد و به متخصصان دیگر در موضوعات خارج از حوزه تحقیقاتی خود متوسل شود. ​

دانشمندان که از حوزه تخصص خود خارج شده‌اند، یونس را ناامید کرده‌اند. یونس می‌گوید: " شما متخصصانی در یک حوزه دارید که به طور ناگهانی در زمینه بیماری‌های عفونی تحقیق می‌کنند، و مردم تفاوت بین یک دکتر یا دکتر که سال‌ها سابقه و آموزش در حوزه‌های مربوطه دارد و کسی که این کار را نمی‌کند را نمی‌دانند." این مساله منجر به بی‌اعتمادی در زمانی شده‌است که متخصصان مخالف هستند، و رسانه‌ها کسانی را تقویت می‌کنند که به جای کسانی که اغلب درست می‌گویند، بحث‌برانگیزتر هستند. ​

درباره موضوع صحبت کنید

برای جلوگیری از تغییر موضوع، عبد الله کریم به سرعت به نقطه‌ای می‌رسد که در آن ارتباط علم برقرار می‌شود و معنی و مفهوم ندارد. کاووسیک پیشنهاد می‌کند که "یک جلسه باید تنها یک مفهوم اصلی را به عنوان یک قاعده انگشت شست پوشش دهد". او می‌گوید: " بسیاری از مفاهیم، ترکیبی از ایده‌ها و افکار، احتمالا مخاطبان را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و حتی می‌تواند منجر به تصورات غلط شود."

این امر به ویژه برای ارتباط دهندگان علم در زمان تعامل با کودکان، که ساختن موضوع بحث با آن‌ها مهم است، حیاتی است. در نهایت کاوشیک می‌گوید، یک ارتباط دهنده علمی موفق کسی است که علم را ساده می‌کند تا کودک بتواند آن را درک کند و الهام بگیرد. ​

  انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 52

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • لامپ‌های فرابنفش C برای ضد عفونی سطوح به طور بالقوه آلوده به SARS - CoV - 2 در محیط‌های بیمارستانی بحرانی: نمونه‌هایی از استفاده آن‌ها و برخی توصیه‌ها
  • آپوپتوزیس القا شده توسط ویروس انفلونزا A و انتشار ویروس
  • حساسیت بتا تالاسمی هتروزایگوت به کوید19
  • بیماری قلبی همراه با واکسن mRNA کوید19
  • ظهور ویژگی‌های نوروتروپیک SARS - CoV - ۲
  • مکانیسم بیماریزایی میکروب
  • مکانیسم های میکروبی بیماری زایی
  • میکروبیولوژی بالینی پردازش، جداسازی، تشخیص و تفسیر
  • نامیبیا استفاده دستوری واکسن روسی COVID۱۹ را به حالت تعلیق درآورد
  • سیاست در حال از بین بردن یک بحث مهم بر سر مصونیت شما از بهبودی از COVID۱۹ است.

کرج

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®" می باشد