تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®

این سایت درنظر دارد مقالات به روز حوزه پزشکی را ترجمه شده جهت تحقیق ، پایان نامه ، استفاده در کتب در اختیار شما قرار بدهد


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 19
  • بازدید دیروز : 35
  • بازدید کل : 57834

کشف باکتری جدید در بلژیک


 

محققان دانشگاه لوون (‏UCلوون)‏باکتری جدیدی را در روده انسان کشف کرده‌اند که به آن Dysosmobacter welbionis گفته می‌شود. دانشمندان دانشگاه اولوون نیز اثرات مثبت این باکتری را بر دیابت نوع ۲، چاقی و التهاب کشف کرده‌اند. محققان به رهبری پاتریس کانی، محقق FNRS در دانشگاه لوون (‏UCلوون)‏، باکتریی به نام Subdoligranulum را مورد مطالعه قرار داده‌اند که تقریبا در افراد چاق و دیابتی وجود ندارد، در حالی که به طور سیستماتیک در افراد سالم وجود دارد. تا کنون تنها یک سویه کشت شده از این خانواده باکتریایی در دنیا وجود دارد (‏تنها عضو شناخته‌شده یک خانواده بزرگ)‏، اما متاسفانه، این سویه نیست که در افراد بیمار کاهش یابد. تا کنون تنها یک سویه کشت شده از این خانواده باکتریایی در دنیا وجود دارد (‏تنها عضو شناخته‌شده یک خانواده بزرگ)‏، اما متاسفانه، این سویه نیست که در افراد بیمار کاهش یابد. این غیر معمول نیست: نزدیک به ۷۰ % از باکتری‌ها در روده هنوز شناسایی نشده اند (‏این ماده تاریک روده نامیده می‌شود)‏.

در سال ۲۰۱۵، تیم شروع به جداسازی خود باکتری کرد تا از عملکرد آن بر روی بدن انسان آگاه شود و بداند که این باکتری فقط در افراد سالم وجود دارد. دانشمندان برای دو سال حدود ۶۰۰ باکتری را از روده جستجو، ایزوله و کشت کردند تا عضو دوم خانواده را پیدا کنند، اما موفق نشدند. در عوض، تیم اولوون باکتری ناشناخته قبلی را کشف کرد. این دستاورد در حال حاضر به خودی خود فوق‌العاده است: تعداد کمی از دانشمندان فرصت پیدا می‌کنند که در حرفه خود جنس جدیدی از باکتری‌ها را کشف کنند. به خاطر بوی آن، محققان نام آن را Dysosmobacter welbionis گذاشتند: Dysosmo (‏"آنچه بوی بد می‌دهد" در یونان)‏، عفونت (‏باکتری)‏و ولبیونیس برای WELBIO، سازمانی در منطقه والون که بودجه این تحقیق را تامین کرد.

صفت عجیب وغریب این باکتری؟ برای شروع، بوتیرات تولید می‌کند؛ بسیاری از باکتری‌های دیگر این مولکول را تولید می‌کنند که به عنوان مثال می توان از طریق تقویت سد روده‌ای و تقویت ایمنی، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داد. اما این تیم همچنین مشاهده کرد Dysosmobacter welbionis افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حضور کمتری دارد.

از طریق آنالیز ۱۲۰۰۰ نمونه مدفوع (‏میکروبیوتای)‏از سراسر جهان (‏یعنی یک نمونه جمعیتی بسیار نماینده)‏، دانشمندان دانشگاه لوون مشاهده کردند که این باکتری در ۷۰ % جمعیت وجود دارد. پس چرا قبلا کشف نشده؟ بخشی از پاسخ احتمالا در بهبود تکنیک‌های کشت است که توسط تیم اولوون توسعه‌یافته است.

تیم اولوون شامل Emilie Moens de Hase (‏دانشجوی دکترا)‏و تیفانی له روی(‏دانشجوی فوق‌دکترا)‏Dysosmobacter welbionis i را در موش‌ها مورد آزمایش قرار دادند. این باکتری تعداد میتوکندری را افزایش داد در نتیجه سطح قند و وزن را علاوه بر اعمال اثرات ضد التهابی قوی کاهش داد. تمام این اثرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و چاق بسیار امیدوارکننده هستند و شبیه به اثرات Akkermansia هستند، یک باکتری مفید که در قلب تحقیق در آزمایشگاه پاترایس کانیس قرار دارد.

علاوه بر این، اثرات باکتریا محدود به روده نیست: دانشمندان کشف کرده‌اند که مولکول‌های ویژه‌ای که توسط Dysosmobacter تولید می‌شوند در اطراف بدن مهاجرت می‌کنند و اثرات دوردستی نیز دارند. این امید بخش است و احتمالا اثرات باکتری بر روی بافت چربی را توضیح می‌دهد اما همچنین درها را برای تاثیر احتمالی بر روی بیماری‌های دیگر مانند التهاب و سرطان باز می‌کند. این موضوع در حال حاضر توسط این تیم در حال بررسی است.

گام بعدی، آزمایش اثر Dysosmobacter welbionis همراه با Akkermansia است تا ببینیم آیا ارتباط آن‌ها به اثرات تجمعی بر سلامت اجازه می‌دهد تا مزایای ممکن برای دیابت نوع ۲، بیماری‌های التهابی، چاقی و سرطان را مشاهده کند. پاتریس کنی می‌گوید: " این یک تحقیق جالب است: شما به دنبال استخوان‌های دایناسور می‌گردید و در نهایت به دنبال گنج می‌گردید."

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 53

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • لامپ‌های فرابنفش C برای ضد عفونی سطوح به طور بالقوه آلوده به SARS - CoV - 2 در محیط‌های بیمارستانی بحرانی: نمونه‌هایی از استفاده آن‌ها و برخی توصیه‌ها
  • آپوپتوزیس القا شده توسط ویروس انفلونزا A و انتشار ویروس
  • حساسیت بتا تالاسمی هتروزایگوت به کوید19
  • بیماری قلبی همراه با واکسن mRNA کوید19
  • ظهور ویژگی‌های نوروتروپیک SARS - CoV - ۲
  • مکانیسم بیماریزایی میکروب
  • مکانیسم های میکروبی بیماری زایی
  • میکروبیولوژی بالینی پردازش، جداسازی، تشخیص و تفسیر
  • نامیبیا استفاده دستوری واکسن روسی COVID۱۹ را به حالت تعلیق درآورد
  • سیاست در حال از بین بردن یک بحث مهم بر سر مصونیت شما از بهبودی از COVID۱۹ است.

کرج

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®" می باشد