تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®

این سایت درنظر دارد مقالات به روز حوزه پزشکی را ترجمه شده جهت تحقیق ، پایان نامه ، استفاده در کتب در اختیار شما قرار بدهد


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 58
  • بازدید دیروز : 41
  • بازدید کل : 58972

میکروبیوتای روده در التهاب و سرطان


دستگاه گوارش انسان حاوی طیف متنوعی از میکرو ارگانیزم‌ها است که نقش‌های اساسی در سلامتی و بیماری ایفا می‌کنند. عدم تعادل در میکروبیوتای روده، یعنی دیسبیوز، می‌تواند منجر به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان و اختلالات دستگاه گوارش شود. روش‌های بهبود دیسبیوز روده، مانند مداخله غذایی، مصرف پروبیوتیک ها و پیوند میکروبیوتای مدفوعی، استراتژی‌های در حال ظهور برای درمان این بیماری‌ها هستند. گیاهان دارویی مختلف خواص ضد سرطانی و / یا ضد التهابی را گزارش کرده‌اند. مطالعات پیش بالینی نشان داده‌است که برخی از این محصولات طبیعی همچنین قادر به تعدیل میکروبیوتای روده هستند که استفاده از آن‌ها را به عنوان یک روش جایگزین ممکن برای بهبود اختلال گوارشی و در نتیجه کمک به درمان بیماری‌ها پیشنهاد می‌کند.

روده انسان توسط تریلیون‌ها میکروارگانیسم شامل باکتری‌ها، پروتوزوآها، قارچ‌ها و ویروس‌ها کلونیزه می‌شود که با هم میکروبیوتای روده را تشکیل می‌دهند.

از طریق بسیاری از فرآیندها، این میکروارگانیسم‌ها برای سلامت انسان ضروری هستند، از جمله بلوغ و آموزش سیستم ایمنی میزبان و حفاظت در برابر پاتوژن ها.

افراد سالم، میکروبیوتای روده هموستاتیک و متعادل دارند.

اختلال در این هومئوستاز، یعنی دیسبیوزیس، می‌تواند منجر به شرایط مختلف بیماری زا، از بیماری‌های متابولیک و قلبی عروقی گرفته تا سرطان شود

استراتژی‌های نوظهور متعددی برای بهبود دیسبیوز روده وجود دارد، از جمله مداخله غذایی، مصرف پروبیوتیک ها، و همچنین پیوند میکروبیوتای مدفوعی (FMT).

 

مطالعات اخیر نشان داده‌است که محصولات طبیعی می‌توانند میکروبیوتای روده را در مدل‌های حیوانی تعدیل کنند و بنابراین یک راه ممکن دیگر برای بهبود دیسبیوز روده و درمان بیماری ارائه دهند. ​

التهاب یک پاسخ مهم سیستم ایمنی به محرک‌های مضر مانند عفونت و آسیب بافت است. با این حال، التهاب پیش از تومور با مسدود کردن ایمنی ضد تومور، شکل دادن محیط کوچک التهابی تومور به سمت حالت مجاز بیشتر تومور و اعمال سیگنال‌های ارتقا دهنده تومور به سلول‌های اپی تلیال و سرطانی، سرطان را افزایش می‌دهد

تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۰ % تمام سرطان‌ها به دنبال التهاب مزمن رخ می دهد. دیگر سرطان‌ها و تومورها سلول‌های ایمنی را جذب می‌کنند و بیان واسطه‌های التهابی را برای حمایت از رشد تومور افزایش می‌دهند و میکرومحیط التهابی تومور را به نفع خود شکل می‌دهند، پدیده‌ای که به عنوان التهاب مرتبط با تومور شناخته می‌شود.

 

محرک هایی که التهاب را در تومور القا می کنند شامل فعال شدن انکوژن ها، غیر فعال شدن سرکوب‌کننده‌های تومور و حضور میکروب‌های سرطان زا هستند.

تحقیقات اخیر نقش محوری میکروبیوتای روده را در تقریبا هر سرطان نشان داده‌است.  در برخی موارد، برخی گونه‌های باکتریایی روده به خودی خود آنکوژنیک هستند. نمونه‌ها شامل هلیکوباکتر پیلوری در سرطان معده و سالمونلا تایفی در سرطان کیسه صفرا هستند ‏.  این باکتری‌ها می‌توانند یک حالت التهابی مزمن محلی را تحریک کنند که سرطانزایی را از طریق القای سموم پیش التهابی، افزایش تولید گونه‌های فعال اکسیژن، تغییر در مسیرهای سیگنالینگ یا جلوگیری از عملکرد ایمنی ضد تومور افزایش می‌دهد.

 

 

علاوه بر گونه‌های باکتریایی سرطانزای ویژه، دیسبیوز تعمیم‌یافته میکروبیوتای روده نیز می‌تواند به سرطانزایی کمک کند.   دیسبیوزیس ممکن است مسیرهای سیگنالینگ التهابی را با اثراتی فراتر از سطح روده آغاز کند و بر عملکرد سیستم ایمنی به عنوان یک کل تاثیر بگذارد. در مورد سرطان سینه، فرض بر این است که دیس بیوزیس روده با تاثیر بر سطوح استروژن‌های در گردش خون و / یا تغییر تعادل متابولیسم انرژی، سرطانزایی را افزایش می‌دهد.

 

 

 

  انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 50

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • لامپ‌های فرابنفش C برای ضد عفونی سطوح به طور بالقوه آلوده به SARS - CoV - 2 در محیط‌های بیمارستانی بحرانی: نمونه‌هایی از استفاده آن‌ها و برخی توصیه‌ها
  • آپوپتوزیس القا شده توسط ویروس انفلونزا A و انتشار ویروس
  • حساسیت بتا تالاسمی هتروزایگوت به کوید19
  • بیماری قلبی همراه با واکسن mRNA کوید19
  • ظهور ویژگی‌های نوروتروپیک SARS - CoV - ۲
  • مکانیسم بیماریزایی میکروب
  • مکانیسم های میکروبی بیماری زایی
  • میکروبیولوژی بالینی پردازش، جداسازی، تشخیص و تفسیر
  • نامیبیا استفاده دستوری واکسن روسی COVID۱۹ را به حالت تعلیق درآورد
  • سیاست در حال از بین بردن یک بحث مهم بر سر مصونیت شما از بهبودی از COVID۱۹ است.

کرج

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®" می باشد