امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
آمار بازدید سایت
این گزارش توسط دبیرخانه نیروی کار جهانی کنترل وبا (GTFCC)با ورودی و پشتیبانی شرکای زیر تهیه شدهاست: بنیاد بیل اینترتینمنت ملیندا گیتس؛
۱. خلاصه اجرایی پایان دادن به وبا - نقشه راه جهانی تا سال ۲۰۳۰ استراتژی جهانی جدید برای کنترل وبا در سطح کشور را عملیاتی میکند و یک مسیر واقعی به سمت جهانی که در آن وبا دیگر تهدیدی برای سلامت عمومی نیست را فراهم میکند. با اجرای استراتژی بین اکنون و ۲۰۳۰، شرکای نیروی کار جهانی کنترل وبا (GTFCC)از کشورها حمایت خواهند کرد تا مرگ و میر ناشی از وبا را تا ۹۰ درصد کاهش دهند. با تعهد کشورهای مبتلا به وبا، شرکای فنی و اهدا کنندگان، تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰ کشور میتوانند انتقال بیماری را از بین ببرند. این استراتژی بر روی ۴۷ کشور متاثر از وبا امروز تمرکز میکند و شامل مداخلات چند بخشی در دو نوع اصلی جغرافیای متاثر از وبا است که توسط یک مکانیسم هماهنگی سریع و موثر پشتیبانی میشود: ۱. تشخیص زودهنگام و پاسخ سریع به شیوع بیماری: این استراتژی بر جلوگیری از شیوع بیماری - هر کجا که رخ دهد - از طریق تشخیص زودهنگام و واکنش سریع تمرکز میکند، که عناصر حیاتی برای کاهش بار جهانی وبا هستند. از طریق مداخلاتی مانند مشارکت قوی جامعه، تقویت نظارت هشدار اولیه و ظرفیتهای آزمایشگاهی، سیستمهای بهداشتی و آمادگی عرضه، و ایجاد تیمهای واکنش سریع، ما میتوانیم به طور چشمگیری تعداد مرگ و میر ناشی از وبا را حتی در محیطهای آسیبپذیر کاهش دهیم. ۲. یک رویکرد چند بخشی هدفمند برای جلوگیری از عود وبا: این استراتژی همچنین از کشورها و شرکا میخواهد تا بر "نقاط داغ" وبا تمرکز کنند، مناطق نسبتا کوچک که بیشترین تاثیر را از وبا میپذیرند، که موارد را براساس مداوم یا فصلی تجربه میکنند و نقش مهمی در گسترش وبا به مناطق و مناطق دیگر ایفا میکنند. انتقال وبا را می توان در این مناطق از طریق اقداماتی از جمله بهبود آب، بهداشت و بهداشت (WASH)و با استفاده از واکسنهای وبا خوراکی (OCV)متوقف کرد. تنها در آفریقا، ۴۰ تا ۸۰ میلیون نفر در نقاط مهم وبا زندگی میکنند. ۳. یک مکانیزم موثر هماهنگی برای حمایت فنی، دفاع، بسیج منابع، و مشارکت در سطوح محلی و جهانی: GTFCC یک چارچوب قوی برای حمایت از کشورها در تشدید تلاش برای کنترل وبا، ساخت برنامههای کنترل بخشی به رهبری کشور و حمایت از آنها از طریق منابع انسانی، فنی و مالی فراهم میکند. به عنوان یک شبکه جهانی از سازمانها، GTFCC قرار است شرکای خود را از تمام بخشها دور هم جمع کند و یک پلت فرم موثر کشور محور را برای حمایت از طرفداری و ارتباطات، جمعآوری کمکهای مالی، هماهنگی بینبخشی و کمکهای فنی ارائه دهد. اجرای این رویکردهای استراتژیک نیازمند هماهنگی منابع سلامت و WASH موجود با نقشه راه جهانی است. این همکاری نشاندهنده یک سرمایهگذاری مناسب است زیرا منابع را به مناطقی که بیشترین نیاز را دارند انتقال میدهد، و شروع به کاهش بار اقتصادی قابلتوجه وبا میکند، که در هزینههای بهداشت و درمان و از دست دادن بهرهوری سالانه ۲ میلیارد دلار هزینه دارد. نقشه راه تخمینی از هزینه کنترل وبا در جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC)ارائه میدهد که به نشان دادن نیازهای منابع برای کنترل وبا در سطح کشور در ده سال آینده کمک میکند. مطالعه موردی DRC نشان میدهد که اجرای موفق نقشه راه جهانی ممکن است تا ۵۰ درصد صرفهجویی در هزینه را در مقایسه با میانگین هزینه سالانه در حال پیشرفت که به طور مداوم به خرابی وبا پاسخ میدهد، فراهم کند. از همه مهمتر، سرمایهگذاریهای بلندمدت پیشنهاد شده برای کنترل وبا نیز به طور قابلتوجهی تاثیر تمام بیماریهای مرتبط با آب را کاهش خواهد داد، در حالی که به بهبود فقر، سو تغذیه و آموزش کمک میکند، در نتیجه نشاندهنده یک گام مهم به سوی دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG ها)برای فقیرترین مردم جهان و به سوی جهانی عاری از خطر وبا است.
۲. پایان دادن به chOLERA - یک فراخوان برای عمل وبا بیماری بیعدالتی است - یک بیماری باستانی که امروزه تنها فقیرترین و آسیبپذیرترین مردم را بیمار و میکشد. نقشه وبا اساسا مثل نقشه فقر است. هر مرگ ناشی از وبا با ابزارهایی که ما امروزه داریم قابل پیشگیری است و هدف آن پایان دادن به تاثیر سلامت عمومی در دسترس ما است. وبا را می توان با یک رویکرد چند بخشی کنترل کرد - از جمله خدمات آب اساسی، بهداشت و بهداشت (WASH)، و واکسنهای وبا خوراکی (OCV). با این حال در سال ۲۰۱۷، وبا همچنان به ضربه زدن به جوامعی ادامه میدهد که در حال حاضر توسط تراژدیهایی مانند درگیریها و قحطی آسیبپذیر شدهاند. در حال حاضر یمن با بزرگترین شیوع وبا در جهان رو به رو است و بیش از ۶۰۰،۰۰۰ مورد مظنون و بیش از ۲،۰۰۰ مرگ از زمان آوریل تاکنون گزارش شدهاست. بیش از ۸۰۰ نفر از آغاز سال در سومالی و بیش از ۵۰۰ نفر در DRC در اثر ابتلا به وبا جان خود را از دست دادهاند. اکنون هائیتی بیش از ۱ میلیون مورد مرگ و میر را از آغاز شیوع سال ۲۰۱۰ گزارش کردهاست. با دانش فنی و ابزار، و افزایش عرضه جهانی OCV، اکنون زمان آن است که اقدام پایدار علیه وبا را در سطح کشور، منطقهای و جهانی تسریع کنیم. پایان دادن به وبا نه تنها یک فرصت باور نکردنی است بلکه یک تعهد اخلاقی و یک گام مهم به سمت دستیابی به SDG ها است. در ۴ اکتبر ۲۰۱۷، نیروی کار جهانی کنترل وبا (GTFCC)یک نشست سطح بالا از مقامات کشورهای مبتلا به وبا، اهداکنندگان، و شرکای فنی برگزار کرد تا تعهد خود به پایان دادن به وبا را به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ تایید کند. این نشست، که آغاز رسمی این استراتژی را مشخص میکند، به دنبال تحکیم تعهدات عینی از شرکای کلیدی است: از کشورهای مبتلا به وبا، تا برنامههای کنترلی و حذف مبتنی بر شواهد وبا را اجرا کنند؛ از شرکای GTFCC گرفته تا مشارکت فعال آنها به عنوان کارشناسان فنی؛ و از اهدا کنندگان کلیدی، برای حمایت از مکانیسم جهانی و / یا برنامههای کشور. با اجرای استراتژی ۲۰۳۰، با تمرکز بر ۴۷ کشور مبتلا به وبا، شرکای GTFCC از کشورها برای کاهش مرگ و میر ناشی از وبا تا ۹۰ درصد حمایت خواهند کرد. تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۰ کشور میتوانند این بیماری را به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی از بین ببرند. ۳. امروز وبا در حالی که آب آشامیدنی سالم و سیستمهای بهداشتی پیشرفته اروپا و آمریکای شمالی را برای چندین دهه عاری از وبا ساختهاست، این بیماری هنوز هم حداقل ۴۷ کشور در سراسر جهان را تحتتاثیر قرار میدهد که منجر به حدود ۲.۹ میلیون مورد و ۹۵۰۰۰ مرگ در سال در سراسر جهان شدهاست (ضمیمه A را ببینید). وبا نشانه بزرگی از نابرابری است که به طور نامتناسبی بر فقیرترین و آسیبپذیرترین جمعیتها در سراسر جهان و در هر کشور تحتتاثیر قرار گرفته تاثیر میگذارد. این بیماری معمولا از طریق آب یا غذای آلوده به مدفوع منتقل میشود، و با توجه به این که دوره نهفتگی نسبتا کوتاه است (۲ ساعت تا ۵ روز)، تعداد موارد میتواند به صورت نمایی افزایش یابد - و تعداد زیادی مرگ و میر در پی آن به جای میگذارد. کنترل وبا هم موضوع واکنش اضطراری در صورت شیوع بیماری و هم موضوع توسعه در زمانی است که این بیماری در مناطق پرخطر بومی است. پیشگیری موثر از وبا و مداخلات کنترلی به خوبی شناخته شدهاند و تا حد زیادی بر اجرای رویکردهای یکپارچه و جامع که شامل فعالیتهایی هم در داخل و هم در خارج از بخش سلامت است، تکیه دارند از جمله: نظارت بر اپیدمیولوژی و آزمایشگاهی بیشتر برای شناسایی مناطق اندمیک و تشخیص، تایید و پاسخ سریع به شیوع بیماری استفاده جهانی از آب سالم و مشارکت جامعه بهداشت اساسی برای تغییرات رفتاری و بهبود شیوههای بهداشتی "کانونهای داغ" وبا مناطق خاص و نسبتا کوچکی هستند که بار وبا در آنها بسیار متمرکز است و نقش مهمی در گسترش وبا دارد. دسترسی سریع به درمان (محلول بازجذب خوراکی)، که میتواند در بسیاری از موارد با موفقیت درمان شود، و مایعات وریدی و آنتیبیوتیک برای موارد شدید) حفاظت با OCV ایمن و موثر تداوم وبا امروز و الگوی جغرافیایی و زمانی شیوع وبا نشان میدهد که علیرغم تلاشهای مداوم، استراتژیهای فعلی برای کنترل وبا در مناطق بومی شکستخورده اند، چه برسد به جلوگیری از شیوع وبا. اکثریت قریب به اتفاق فعالیتهای کنترل وبا بر پاسخ اضطراری به شیوع بیماری متمرکز شدهاند که تعداد موارد و مرگ و میرها را کاهش میدهد اما تاثیر قابلتوجهی بر پیشگیری از وبا ندارد. برنامههای بلند مدت WASH بسیار کم هستند و به طور منظم مناطقی که بیشترین تاثیر را از وبا میپذیرند را اولویتبندی نمیکنند. در سراسر جهان، ۸۴۴ میلیون نفر هنوز فاقد دسترسی به حتی یک منبع آب آشامیدنی پایه هستند، بیش از ۲ میلیارد آب آشامیدنی از منابعی که آلوده به مدفوع هستند، و ۲.۴ میلیارد نفر بدون امکانات بهداشتی اساسی هستند، و آنها را در معرض طیف وسیعی از بیماریهای مرتبط با آب از جمله وبا قرار میدهند. همانطور که در شکل ۱ نشانداده شدهاست، خانوادهها در کشورهای مبتلا به وبا تا حد زیادی پایینتر از میانگین جهانی با توجه به دسترسی به آب اساسی و خدمات بهداشتی هستند. وبا با ابزارهایی که ما امروزه داریم قابل پیشگیری است و هدف پایان دادن به آن را در دسترس قرار میدهد. اقدامات پیشگیرانهتر و هدفمندتری برای جلوگیری از وبا از طریق سرمایهگذاری در WASH، سیستمهای بهداشتی بهبود یافته، و استفاده گسترده از OCV برای کسانی که بیشترین نیاز را دارند ضروری است. شکل ۱: ۱۳۸ کشور با درآمد پایین و متوسط (طبق تعریف بانک جهانی)با دسترسی گزارششده به آب و بهداشت پوشش آب و فاضلاب پایه در میان ۱۳۸ کشور با درآمد پایین و متوسط ۴. یک استراتژی نوسازی برای پایان وبا هدف کلی استراتژی تجدید شده، کاهش مرگ و میر ناشی از وبا تا سال ۲۰۳۰، و از بین بردن وبا در ۲۰ کشور است. این امر از طریق مداخلات چند بخشی برای (۱)جلوگیری از وبا از طریق اجرای مجموعهای از اقدامات - مانند WASH بلند مدت - در نواحی متاثر از وبا (نقاط داغ)و (۲)با جلوگیری از شیوع بیماری از طریق تشخیص زودهنگام و پاسخ سریع به هشدارها حاصل خواهد شد. "کانونهای داغ" وبا مناطق خاص و نسبتا کوچکی هستند که بار وبا در آنها بیشتر متمرکز است. کانونهای مهم وبا نقش اصلی در گسترش این بیماری به مناطق یا مناطق دیگر دارند. آنها در بسیاری از کشورهای بومی شناسایی شدهاند و شاهد شیوع مجدد و قابلپیشبینی وبا هستند که اغلب با فصل بارانی همزمان است. در داخل این مناطق، نرخ مرگ و میر مربوط به وبا بالا است، دسترسی به مراقبتهای بهداشتی محدود است، و مردم با کیفیت ضعیف آب و سیستمهای بهداشتی سر و کار دارند. هدف قرار دادن نقاط مهم وبا در مناطق دارای اولویت، به تمرکز بر برنامههای کنترل بر آسیبپذیرترین جمعیتها و کاهش نابرابری در هر دو کشور آسیبدیده و در سطح جهانی، با تاثیر طولانیمدت بر تمام بیماریهای مرتبط با آب، کمک خواهد کرد. تنها در آفریقا، ۴۰ تا ۸۰ میلیون نفر در نقاط مهم وبا زندگی میکنند (جزئیات هر کشور در پیوست B را ببینید). پایان دادن به وبا به خودی خود یک دستاورد مهم است و نشاندهنده یک گام مهم به سمت دستیابی به SDGs است.. SDG ها چارچوب جامعی را برای کار از طریق وبا فراهم میکنند و به عنوان یک معیار نماینده برای پیشرفت در تعدادی از اهداف عمل میکنند. دستیابی به اهداف SDG ها نیازمند تمرکز بر فقیرترین و آسیبپذیرترین جمعیتها (آنهایی که اغلب تحتتاثیر وبا قرار میگیرند)است تا اطمینان حاصل شود که هیچکس عقب نمیماند. پایان دادن به شیوع وبا در مرکز دستور کار توسعه پایدار قرار دارد، هم به عنوان یک هدف صریح برای مبارزه با بیماریهای مربوط به آب در هدف ۳ ("تضمین زندگی سالم و رفاه برای همه")، و هم به عنوان یک معیار نماینده برای پیگیری پیشرفت به سمت دستیابی به هدف ۶ ("دسترسی به آب و بهداشت برای همه"). اگرچه مداخلات برای پیشگیری و کنترل وبا به خوبی شناخته شدهاند، اما به طور بهینه یا مناسبی با زمینههای محلی سازگار نشده اند و با منابع مالی و انسانی کافی پشتیبانی نمیشوند. بیش از ۸۰ درصد از کشورهای تحتتاثیر قرار گرفته تامین مالی کافی برای رسیدن به اهداف WASH خود را گزارش میکنند، و سرمایهگذاریهای سرمایه تنها یک سوم چیزی است که آنها برای رسیدن به SDG ها تا سال ۲۰۳۰ نیاز دارند. در همان زمان، کمک آب و بهداشت جهانی در سالهای اخیر کاهشیافته است و از ۱۰.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به ۸.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ کاهشیافته است. اگرچه هدف اهداف توسعه هزاره نصف کردن سهم مردم بدون دسترسی به منابع بهبود یافته آب در سال ۲۰۱۰ بود، نقاط داغ وبا استانداردهای MDG برای WASH را برآورده نکرده اند و باید با بالاترین اولویت برای دستیابی به کنترل وبا و پیشرفت به سمت SDG ها هدف قرار گیرند. نقشه راه جهانی به پرداختن به این چالشها از طریق هماهنگ کردن تلاشهای کشورها، اهداکنندگان و شرکای فنی، و کار در بخشهای مختلف برای ارائه رویکردهای جامع به وبا کمک خواهد کرد. هدف قرار دادن بهتر مداخلات برای جمعیتهای در معرض خطر، و پل زدن بر روی تقسیمات انسانی و توسعه، اصولی هستند که رویکرد بلند مدت را برای کاهش شدید بار وبا و از بین بردن بیماری در چندین کشور به پیش خواهند برد. نیروی کار جهانی در کنترل وبا نیروی کار جهانی در کنترل وبا (GTFCC)یک شبکه جهانی از سازمانها است که شرکای درگیر در مبارزه علیه وبا را در تمام بخشها گرد هم میآورد و یک پلت فرم موثر کشور محور ارائه میدهد که یک رویکرد چند بخشی و به خوبی هماهنگ را ترویج میکند. GTFCC یک چارچوب قوی برای حمایت از کشورها در تشدید تلاشها برای کنترل وبا فراهم میکند. در سال ۱۹۹۲ ایجاد شد، GTFCC بعد از حذف وبا در آمریکا غیر فعال شد. قطعنامه سال ۲۰۱۱ شورای بهداشت جهانی ۶۴.۱۵ با عنوان "مکانیزمهای کنترل و پیشگیری از وبا" از سازمان بهداشت جهانی خواست تا این سازمان را احیا کند. از زمان تجدید حیات آن در سال ۲۰۱۴۸، GTFCC انرژی جدیدی را حول کنترل وبا ایجاد کرده و نقش مهمی را در هماهنگی شرکا و فعالیتهای چندبخشی ایفا کردهاست. ارتقا دسترسی به سطح پایه دسترسی به آب و بهداشت در مناطق وبا خیز است از نردبان SDG به سمت "دسترسی همگانی به آب و بهداشت سالم". سرمایهگذاری مورد نیاز برای برآورده کردن تعریف SDG برای دسترسی ایمن به آب و بهداشت سه برابر بیشتر از هزینه لازم برای برآورده کردن تعریف MDG از دسترسی به آب و بهداشت است . سطح اساسی خدمات WASH نه تنها از وبا جلوگیری میکند، بلکه حقوق بشر برای دسترسی به آب و بهداشت را برآورده میسازد. واکسن ارال وبا با ایجاد ذخیره OCV در سال ۲۰۱۳۹ و پشتیبانی مالی بلند مدت از Gavi، اتحاد واکسیناسیون، OCV اکنون به مقدار زیادی در دسترس قرار گرفتهاست. OCV در جنگ با وبا یک تغییر - است. این کار بلافاصله انجام میشود و همچنین برای جلوگیری از وبا به صورت محلی برای دو یا سه سال موثر است، به طور موثر واکنش اضطراری پل زدن و کنترل طولانیمدت وبا با تمرکز بر WASH، نشان میدهد که وبا اجتنابناپذیر نیست و کنترل وبا فراتر از دسترس نیست. OCV فرصتی را برای بسیج منابع و شرکا برای WASH از طریق: تعریف مناطق برای اولویتبندی: OCV در کانونهای وبا استفاده خواهد شد و شناسایی مناطق دارای اولویت در کشورها را تسهیل خواهد کرد. نشان دادن تاثیر فوری: OCV به از بین بردن این تصور کمک میکند که وبا اجتنابناپذیر است، در نتیجه چرخه معیوب انفعال و شکست را میشکند، دولتها و شرکای ملی را تشویق میکند، و برای اجرای برنامههای WASH زمان میخرد. مهم است که ما از این فرصت برای اقدام استفاده کنیم - زمانی که کنترل وبا در دسترس است - تا دسترسی به راهحلهای اساسی WASH را تضمین کنیم. تغییرات آب و هوایی، شهرنشینی و رشد جمعیت احتمالا خطر وبا را در سالهای آینده افزایش خواهد داد. به گفته Habitat سازمان ملل، پیشبینی میشود سهم آفریقاییهای ساکن در مناطق شهری از ۳۶ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش یابد، در حالی که تعداد حاشیه نشینان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا با رشد جمعیت شهری منطقه (در سال ۲۰۱۰، ۶۰ درصد جمعیت شهری در شهرهای جنوب صحرا که قبلا در مناطق فقیر نشین زندگی میکردند)، بنابراین فشار بر زیرساختها به افزایش خود ادامه خواهد داد و احتمالا دسترسی به آب سالم و بهداشت اساسی برای آسیبپذیرترین جمعیت را بدتر خواهد کرد. بسته اصلی WASH با آب سالم حداقل مقدار مورد نیاز برای کاهش خطرات بیماریهای مربوط به آب مانند وبا است. شکل ۲: از آمادگی و پاسخ به پیشگیری و کنترل OCV از زمان ایجاد ذخیره در حال حاضر سه OCV واجد شرایط سازمان بهداشت جهانی وجود دارد که دوتا از آنها از طریق ذخایر جهانی (Euvichol و Shanchol)موجود هستند. دو دوز OCV برای حداقل سه سال محافظ هستند با میانگین کارایی حدود ۵۸ درصد و اثربخشی ۷۶ درصد، اگرچه این مقدار در کودکان زیر پنج سال کمتر است. از زمان ایجاد این واکسن در سال ۲۰۱۳، با ۵۶ کمپین انجامشده در ۱۵ کشور و بیش از ۱۳ میلیون دوز تجویز شده، ذخیره OCV روند رو به افزایشی را نسبت به استفاده از واکسن وبا در کشورهای تحتتاثیر قرار گرفته فراهم کردهاست. این تضاد آشکاری با ۱۵ سال گذشته (۲۰۱۲ - ۱۹۹۷)دارد، زمانی که تنها ۱۳ کمپین انجام شد و ۱.۴ میلیون دوز مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه استفاده از OCV در شرایط غیر اضطراری برای کمک به کنترل وبا بومی در حال افزایش است، اما بیشتر استفاده در شرایط اضطراری بودهاست. بیشتر دوزهای تولید شده از سال ۲۰۱۳ وارد ذخیره شدهاند، که از حدود دو میلیون در سال در طول سالهای ۲۰۱۳ - ۲۰۱۴ به هفت میلیون در سال ۲۰۱۶ افزایشیافته است، با ۱۷ میلیون پیشبینی شدهبرای سال ۲۰۱۷ و بیش از ۲۵ میلیون از سال ۲۰۱۸ به بعد. بسته ابتدایی WASH به این معنی است: * تامین آب پایه: دسترسی به منابع آب آشامیدنی سالم (چه خانگی، چه عمومی، چاه عمیق، چاه محافظتشده، چشمه محافظتشده، یا جمعآوری آب باران)در یک سفر رفت و برگشت ۳۰ دقیقهای به علاوه خانه و یا سایر مواد ضد عفونی. * بهداشت اولیه: دسترسی به امکانات بهداشتی بهبود یافته (ارتباط با یک فاضلاب عمومی، ارتباط با یک سیستم سپتیک، مستراح خالی، مستراح ساده، مستراح بهبود یافته تهویه شده) بهداشت اولیه: دسترسی به یک ایستگاه شستشوی دستی با آب و صابون برای هر خانوار * تعامل اجتماعی برای مدیریت منابع WASH و ترویج اقدامات بهداشتی ایمن مطالعه موردی: ارتقا بهداشت از طریق برنامه واکسیناسیون روتین در نپال نپال در چند دهه گذشته پیشرفت قابلتوجهی در کاهش مرگ و میر کودکان داشتهاست، با این حال بیماریهای اسهال همچنان یکی از دلایل اصلی مرگ و میر کودکان هستند. عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهبود بهداشت، به همراه اقدامات بهداشتی ناکافی، به طور قابلتوجهی به این بار کمک میکند. یک پروژه آزمایشی در سال ۲۰۱۴ توسط وزارت بهداشت نپال، بخش بهداشت کودک، و واتراید برای تعیین یک مداخله ارتقا بهداشت موثر آغاز شد که میتواند در برنامه گسترده ایمنسازی ادغام شود و در سراسر کشور اجرا شود. برخلاف برنامههای ارتقا بهداشت سنتی، بسته از شستن دستها با صابون و استفاده از توالت با ترویج بیشتر رفتارهای سالم مانند تغذیه انحصاری با شیر مادر برای شش ماه اول زندگی، مدیریت مدفوع از جمله مدفوع کودکان و درمان آب / شیر فراتر میرود. این طرح آزمایشی در چهار ناحیه با هدف ۳۵۰۰۰ مادر / پرستار با کودکان ۰ تا ۱۲ ماهه و حدود ۸۰۰ بهیار و ۲،۲۰۰ داوطلب بهداشت جامعه زنان که هر ماه برای برگزاری جلسات بسیج میشدند، اجرا شد. هزینه کل برنامهریزی توسعه و اجرای این مداخله ابتکاری ارتقا بهداشت در چهار ناحیه ۵۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا (۱۶ دلار آمریکا به ازای هر ذینفع هدف)بود. این مداخله ارتقا بهداشتی در بهبود رفتارهای بهداشتی کلیدی در همه نواحی موثر بودهاست و برنامه واکسیناسیون معمول را تقویت کردهاست. پوشش واکسیناسیون افزایشیافته است و هدر رفتن و کاهش میزان واکسن در هر چهار منطقه کاهشیافته است. میزان شیوع اسهال در کودکان زیر یک سال از ۲۰ درصد (در خط پایه)به ۵ درصد در طی بررسی پیگیری در میان گروه مداخله کاهشیافته است. نتایج خط پایه و ارزیابی نشان میدهد که تلفیق ارتقا بهداشت از طریق یک برنامه واکسیناسیون معمول امکان پذیر است و چنین رویکردی را می توان در سراسر کشور افزایش داد و در کشورهای دیگر توسعه داد. ۵. پایان یافتن دوره - نقشه راه جهانی تا سال ۲۰۳۰: چشمانداز، هدف، و اهداف استراتژیک نقشه راه جهانی تا سال ۲۰۳۰، چشم اندازی را برای دنیایی که در آن وبا دیگر تهدیدی فعال برای سلامت عمومی نیست، ترسیم میکند. دستیابی به هدف کلی استراتژی تجدید شده - کاهش مرگ و میر ناشی از وبا تا سال ۲۰۳۰ تا ۹۰ درصد - وابسته به تعهدات قوی کشورها، شرکا، و اهداکنندگان برای مشارکت جمعی در مبارزه علیه وبا است. نقشه راه جهانی براساس سه محور استراتژیک است: محور ۱: تشخیص زودهنگام و پاسخ سریع به جلوگیری از شیوع بیماری در مراحل اولیه؛ محور ۲: یک روش چند بخشی برای جلوگیری از وبا در نقاط مهم در کشورهای بومی؛ و محور ۳: مکانیزم موثر هماهنگی برای حمایت فنی، بسیج منابع، و مشارکت در سطح محلی و جهانی. AXIS ۱ تشخیص و پاسخ زودهنگام برای مهار شیوع بیماری بسیاری از کشورها هنوز با شیوع بالای نرخ مرگ و میر در صورت امکان مهار مواجه هستند. در شرایطی که زیرساختهای اساسی در دسترس نیست و حداقل الزامات برای آب سالم و بهداشت پایه هنوز برآورده نشده است، از جمله در طول بحرانهای انسانی، حضور یا معرفی ویبرو وبا در محیط منجر به شیوع وبا میشود، که به سرعت با عواقب مخرب در حال تکامل است. اولین گام در کنترل وبا و کاهش چشمگیر تعداد مرگ و میر ناشی از وبا، حمایت از کشورها برای تقویت ظرفیتهای خود برای آمادگی، تشخیص زودهنگام، تایید آزمایشگاهی، و واکنش فوری و موثر به شیوع وبا به منظور کاهش تاثیر آن است. مهار شیوع بیماری را می توان با اجرای موثر فعالیتهای زیر در سطح کشور به دست آورد: تقویت سیستمهای نظارتی هشدار دهنده یکپارچه، از جمله تایید موارد مشکوک به وبا (نیاز به ظرفیت کشت آزمایشگاهی و تستهای تشخیصی سریع)در سطح محیطی. آزمایشگاههای با عملکرد خوب برای تایید ویبریو کلرا به عنوان عامل ایجاد بیماری و نظارت بر شیوع بیماری، از جمله آزمایش حساسیت آنتیبیوتیکی باکتریها و ردیابی سویهها، حیاتی هستند. دادههای نظارتی یک عنصر کلیدی برای کمک به همه بخشها در اولویتبندی حوزههای مداخله است. ذخایر پیش از موقعیت یابی منابع ضروری (عناصر اصلی، سیالهای IV، کیتهای وبا، کلریت های آزمایشی بالا)، تجهیزات زنجیره سرد، و سایر تجهیزات درمانی و پیشگیری و کنترل عفونت برای مراقبت از بیماران در مکانهای استراتژیک به منظور تقویت قابلیتهای واکنش سریع ملی. آمادهسازی سیستمهای WASH، از جمله نظارت بر کیفیت آب در منابع آب محلی و شبکههای لولهکشی. آمادگی سیستم بهداشت و درمان، ایجاد تسهیلات ویژه بهداشت و درمان (مراکز درمان وبا (CTCs)و واحدهای درمان وبا (CTUs))و آموزش کارکنان بهداشت. شکل ۳: نظریه تغییر نقشه راه جهانی آمادگی برای اجرای پاسخ WASH از طریق تقویت کلرزنی منابع آب محلی و نظارت بر کیفیت آب در شبکههای لولهکشی. بهبود زیرساخت تسهیلات مراقبت بهداشتی، از جمله WASH در تسهیلات، در دسترس بودن تدارکات، پیشگیری و کنترل عفونت، فنآوریهای پزشکی، و دسترسی غیر متمرکز به مراقبتهای بهداشتی (ORP)، همراه با آگاهی بهتر جامعه و بسیج. تشخیص زود هنگام و مدیریت به موقع و موثر موارد وبا، میزان مرگ و میر را به کمتر از یک درصد کاهش میدهد. ایجاد تیمهای واکنش سریع بهداشتی و WASH برای تحقیقات میدانی، ارزیابی ریسک، و واکنش فوری. نگهداری ذخایر تجهیزات WASH (کیتهای تست میکروبی سریع، تستهای کلرین، تکنولوژیهای ضد عفونی آب از جمله کلرین، مخازن آب، و کیتهای بهداشتی)، و نظارت و اجرای امنیت غذایی و استانداردهای کیفیت آب در تمام سطوح. مداخلات خاص WASH برای جلوگیری از گسترش بیماری، مانند افزایش استفاده از آب سالم و تصفیه آب موثر در نقطه استفاده، به طور موثر در مقیاس بزرگ بدون تاخیر اجرا شد. مشارکت اجتماعی و مداخلات مبتنی بر جامعه که اقدامات بهداشتی را ترویج میدهند. اجرای کمپین های واکسیناسیون واکنش پذیر بزرگ - مقیاس با OCV، به محض تایید موارد برای بیشترین تاثیر، آغاز میشود. ایجاد توافقات احتمالی با دولتها، آژانسها و تامین کنندگان برای اطمینان از برنامهریزی و هماهنگی کارآمد برای مدیریت موثر تامین، از جمله تدارکات سریع، واردات، انبارداری و توزیع سریع تجهیزات و دیگر منابع برای پاسخ فوری. محور 2. پیشگیری از وقوع بیماری با هدف قرار دادن مداخلات چند بخشی در نقاط داغ وبا هسته این استراتژی تجدید شده شکستن سیلوها در سطوح ملی و جهانی برای اجرای اقدامات یکپارچه و چندبخشی در نقاط مهم وبا است. این امر مستلزم آن است که وبا به عنوان یک اولویت در کشورهای تحتتاثیر قرار گرفته از طریق گنجاندن آن در سیاستها و برنامههای ملی، چه به عنوان یک طرح مستقل و چه در طرحهای کنترل بیماری گستردهتر، یا در بهداشت ملی، WASH و توسعه، و برنامههای اجرایی SDG در جایی که مرتبط هستند، مطرح شود. GTFCC یک ابزار راهنمایی برای حمایت از کشورها در به روز رسانی یا توسعه برنامههای کنترل چند بخشی، ترکیبی و ملی وبا در راستای اصول نقشه راه جهانی توسعه دادهاست. اجرای مداخلات در سطح کشور با دو ویژگی تعریف میشود: ۱. هدفگذاری: شناسایی نقاط مهم نیازمند اقدام اولویتبندی و تحلیل الگوی انتقال محلی آمار دقیق مرگ و میر و اطلاعات محیطی در مورد وبا برای کنترل وبا ضروری است زیرا آنها پایه و اساس توسعه برنامههای ملی را تشکیل میدهند و امکان اولویتبندی جمعیت آسیبپذیر و مناطق پرخطر را فراهم میکنند. ارزیابی ریسک و آسیبپذیری در نقاط مهم باید شامل شناسایی جمعیتهای آسیبپذیر و عوامل خطر محلی خاص، و همچنین ترسیم نقشه منابع آب ایمن موجود، سیستمهای بهداشتی، ظرفیت برای نظارت (از جمله آزمایشگاه)، امکانات درمانی ایزوله موجود و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی (از جمله ORPs مبتنی بر جامعه و سیستمهای ارجاع برای موارد شدید وبا)، و مشارکت جامعه باشد. ۲. چند بخشی: اجرای بستهای از معیارهای کنترل موثر انتخابشده سازگار با الگوی انتقال محلی پس از شناسایی، نقاط داغ وبا باید به اهداف اولیه مداخلات چندبخشی تبدیل شوند که عبارتند از: تقویت نظارت اپیدمیولوژیک بر موارد بالینی مشکوک به وبا، با ظرفیت آزمایشگاهی قوی در سطح محیطی برای تشخیص شیوع در مراحل اولیه و نظارت دقیق بر بار وبا تکمیل میشود. تقویت نظارت معمول، از جمله از طریق ظرفیتسازی برای کارکنان آزمایشگاه، برای درک بار و ریسک، آگاه کردن پاسخ و پیگیری پیشرفت به سمت کنترل و حذف، ضروری است. اجرای راهحلهای WASH پایدار سازگار دراز مدت برای اطمینان از استفاده از آب سالم، بهداشت پایه و روشهای بهداشتی خوب برای جمعیتهای در معرض خطر وبا. علاوه بر وبا، چنین مداخلاتی از طیف وسیعی از بیماریهای مرتبط با آب مانند تیفوئید و اسهال خونی جلوگیری میکنند در حالی که در دستیابی به اهداف مربوط به فقر، سو تغذیه و آموزش نقش دارند. تقویت سیستمهای مراقبت بهداشتی برای پیشبینی شیوع وبا (آمادگی)از طریق ظرفیتسازی کارکنان درگیر در تمام جنبههای پاسخ به وبا، و پیش تعیین منابع برای تشخیص بیمار (معرفهای آزمایشگاه، تستهای سریع)، مراقبت از بیمار (اپراتورها، سیالهای IV)و مداخله اضطراری WASH (کلرین و سایر انواع درمان آب، صابون). استفاده در مقیاس بزرگ از OCV همراه با مداخلات WASH مانند تصفیه آب در نقطه استفاده و ارتقا شستن دستها، برای کاهش فوری بار بیماری در حالی که استراتژیهای کنترل وبا بلند مدت در جای خود قرار میگیرند. اجرای ارتقا بهداشت، ارتباط ریسک و استراتژیهای بسیج اجتماعی برای مشارکت قوی جامعه. همکاری فرامرزی و ایجاد یک استراتژی قوی برای آمادگی و واکنش منطقهای. محور 3 - یک مکانیزم موثر هماهنگی برای حمایت فنی، بسیج منابع، و مشارکت در سطوح محلی و جهانی نقشه راه جهانی یک استراتژی چند بخشی و کشور محور است که پلتفرمی را برای دستیابی به هدف پایان دادن به وبا به عنوان یک مساله سلامت عمومی تا سال ۲۰۳۰ فراهم میکند. اجرای آن بر ظرفیت و تمایل کشورها، شرکا و اهداکنندگان برای هماهنگ کردن و هم سو سازی مداخلات در کانونهای وبا و مهار شیوع بیماری متکی است. GTFCC چارچوبی را فراهم میکند که در آن این هماهنگی میتواند به طور موثر با ساختمان روی دهد: ۱. برنامههای کنترل وبا بینبخشی تحت رهبری ملی برنامهها اقدامات چند بخشی باید توسط دولتهای ملی کشورهای مبتلا به وبا با حمایت شرکای GTFCC هدایت شود. توسعه و تقویت چارچوبهای سیاست چندبخشی، مشارکت و مکانیزمهای هماهنگی بینبخشی در سطوح مختلف دولت و بخشهای مختلف، فرآیند پیشرفت کشورها به سمت کنترل یا حذف وبا را پشتیبانی میکند. برنامههای کنترل وبا ملی باید در هر کشور ایجاد شوند. برنامههای ملی در سطح عملیاتی کار خواهند کرد و باید نماینده هر یک از وزارتخانهها، ادارات و شرکای مختلف دخیل در تلاشهای کنترل وبا باشند. ساختار برنامه ملی متناسب با نیازها و شرایط خاص هر کشور خواهد بود و به طور ایدهآل در دو سطح (سیاسی و فنی)عمل خواهد کرد. به دلیل ماهیت چند بخشی آن، برنامه ملی باید مستقیما به دولت (به طور ایدهآل به رئیسجمهور یا نخستوزیر)گزارش دهد و رئیس خود را توسط قوه مجریه نامزد کند. برنامههای ملی برنامههای کنترل ملی را تعریف و اجرا خواهند کرد. GTFCC از برنامههای ملی از طریق اجرای منابع پشتیبانی میکند که همکاری فنی، استراتژیک و مالی با تلاش جهانی را تضمین میکند. ۲. GTFCC به عنوان یک سکوی هماهنگی قوی هدف از GTFCC حمایت از ظرفیتهای ملی و بینکشوری با فراهم کردن یک پلت فرم قوی برای طرفداری و ارتباطات، جمعآوری کمکهای مالی، هماهنگی بینبخشی و کمکهای فنی است. ساختار فعلی GTFCC به خوبی نیازهای کنترل وبا را در ۲۵ سال گذشته برآورده کردهاست. تجدید حیات آن در سال ۲۰۱۴ در "ایجاد یک پویایی مهم حول وحوش وبا و ایفای نقش حیاتی در هماهنگی شرکا و فعالیتها" و توسط (i)" تولید راهنمایی فنی؛ موفق بودهاست. (۲)حمایت از فعالیتهای کنترل وبا در کشورها؛ و (۳)افزایش دید به وبا. با این حال، اجرای نقشه راه جهانی به طور اساسی سناریو را با یک دامنه گستردهتر، تعداد بیشتری از بازیگران، و تمرکز بسیار قویتر بر اجرا در سطح شهرستان تغییر میدهد - که نیازمند تقویت ساختار حاکمیت برای دستیابی موفقیتآمیز به اهداف خود است. یک طرح حاکمیت جدید که نقش GTFCC را حذف میکند اجازه میدهد تا بسیاری از چالشها و الزامات اضافی نقشه راه جهانی مورد بررسی قرار گیرند. در این مجموعه، GTFCC بعد فنی، اجرایی و عملیاتی جهانی نقشه راه جهانی را نشان میدهد. GTFCC از کشورها در توسعه و اجرای برنامههای خود حمایت میکند؛ مسئولیت فعالیتهای حمایتی و ارتباطی را بر عهده دارد. و زیرساخت اجرایی و گزارشی را برای نقشه راه جهانی فراهم میکند. سه جز اصلی دارد: دبیرخانه GTFCC (به میزبانی WHO): دبیرخانه مسئول مدیریت تمام ابعاد فنی، عملیاتی، اجرایی و مالی استراتژی جهانی است. ریاست آن بر عهده یک افسر سازمان بهداشت جهانی است و از ۵ تا ۷ عضو فنی از بخشهای مختلف، برخی از سازمانهای شریک، و ۲ تا ۴ کارمند اداری / مدیریت پروژه تشکیل شدهاست. گروههای کاری فنی (WG ها): WG ها ورودی فنی / علمی را فراهم میکنند و متشکل از کارشناسان آژانسهای شریک و اعضای مستقل هستند. اعضا در ظرفیتهای شخصی خود عمل میکنند و توسط یک رئیس مستقل که توسط دبیرخانه منصوب شدهاست، نظارت میشوند. WG ها وظیفه مشاوره در مورد مسائل فنی و علمی، پوشش دادن تمام جنبههای کنترل وبا، توسعه ابزارها و راهنمایی فنی، و ارائه تخصص فنی به کشورها را برعهده دارند. گروه پشتیبانی کشوری: با ارائه پشتیبانی عملیاتی برای نقشه راه جهانی، گروه پشتیبانی کشوری متشکل از موارد زیر است: (الف)تعداد کمی از کارکنان دائمی که توسط سازمانهای شریک پشتیبانی میشوند و در سطح کشور / داخل کشور براساس نیازها مستقر میشوند؛ و (b)مقدار متفاوتی از منابع اضافی بسیج شده براساس نیازها (مانند شیوع بیماری). وظیفه اصلی این گروه تامین حمایت از برنامههای کنترل وبا ملی، تکمیل کارشناسان و منابع محلی، یکپارچهسازی بخشها، ایجاد ظرفیت و تضمین تحویل منابع مادی (به عنوان مثال تدارکات تشخیصی، درمانی و WASH)است. شکل ۴: مداخلات چند بخشی برای کنترل وبا شبکه GTFCC از سال ۲۰۱۴، به لطف حمایت بنیاد بیل ایندروس ملیندا گیتس، کاملا عملیاتی و بسیار فعال بودهاست. تمام شرکای درگیر در جنبههای مختلف کنترل وبا اکنون بخشی از GTFCC و / یا گروههای کاری آن هستند. گروههای کاری در مناطق کلیدی پیشگیری و کنترل وبا تاسیس شدهاند: (۱)مدیریت مورد؛ (۲)سیاست و حمایت؛ (۳)اپیدمیولوژی / نظارت؛ (۴)آزمایشگاه / نظارت؛ (v)OCV؛ (vi)WASH. گروههای کاری به صورت سالانه ملاقات میکنند تا فعالیتها را هماهنگ کنند و اسناد راهنمایی را توسعه دهند. حمایت از کشورها براساس تمام جنبههای کنترل وبا در حال انجام است. به طور کلی، پویایی ایجاد شده توسط احیای GTFCC نشان میدهد که کشورها، شرکا و اهداکنندگان تحتتاثیر میتوانند برای کنترل وبا بسیج شوند. برخی از اعداد کلیدی از سال ۲۰۱۴: ۴ جلسه GTFCC ۶. راه رفتن از نقشه راه جهانی علیرغم بار سنگین و خطر مداوم پیدایش و ظهور مجدد وبا، این مساله در دستور کار بهداشت ملی، منطقهای و جهانی نادیده گرفته شدهاست. به عنوان موضوعی که در بخشهای مختلف کاهش مییابد، کنترل وبا پایدار به بالاترین سطح تعهد سیاسی در دولتها و حمایت کامل از شرکا برای ایجاد ساختارهای عملیاتی مشترک، استفاده موثر از منابع موجود و شیوع بیماری نیاز دارد. تمام کشورهایی که وبا را گزارش میکنند میتوانند از GTFCC برای توسعه و اجرای برنامه خود به سمت کنترل یا حذف وبا حمایت کنند. به عنوان اولین گام، ابزاری برای هدایت توسعه برنامههای کنترل وبا توسعهیافته است و مولفههای کلیدی که باید توسط دولتها در نظر گرفته شوند را برجسته میکند. منابع و پشتیبانی GTFCC از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود و با زمینهها و نیازهای خاص کشور تطبیق داده خواهد شد. تطبیق نقشه راه با تنظیمات کشور برخی کشورها در موقعیتی قرار دارند که در آینده نزدیک وبا را از بین ببرند، در حالی که برخی دیگر که تحتتاثیر درگیریها و بیثباتی سیاسی قرار دارند، احتمالا برای بهبود دسترسی پایدار به آب سالم و بهداشت تلاش میکنند. جدول زمانی موفقیت اجرای نقشه راه جهانی به مشارکت کشورها و تمایل سیاسی برای کنترل موثر وبا بستگی دارد. همچنین به ظرفیت شرکای جهانی برای حمایت موثر از کشورها در تلاشهایشان وابسته است. با توجه به این زمینههای متغیر، اهداف باید با واقعیتهای خاص هر کشور متاثر تطبیق داده شوند: کشورهایی که در آنها بهبود در WASH در نقاط حساس میتواند در کوتاهمدت تا میانمدت و با ظرفیت قوی برای مهار شیوع بیماری حاصل شود، چه اعلام منظم موارد وبا یا نه، باید قادر به از بین بردن وبا تا سال ۲۰۳۰ باشند. کشورهای بومی که در آنها بهبود در WASH نیاز به سرمایهگذاریهای مهم میانمدت تا بلند مدت دارد، همچنین کشورهایی در مناطق آسیبپذیر یا شرایط بحرانی انسانی که به طور منظم تحتتاثیر شیوع بیماری قرار میگیرند، با ظرفیت محدود برای پاسخ، به احتمال زیاد کاهش مرگ و میر را به جای حذف، در چارچوب زمانی دادهشده هدف قرار میدهند. از آنجا که وبا ریشهکن نخواهد شد و به احتمال زیاد در محیط باقی خواهد ماند، GTFCC همچنین مکانیزمی را برای نظارت بر کشورهایی که در حال حاضر (یا دیگر)تحتتاثیر وبا نیستند ایجاد خواهد کرد، اما جایی که وبا میتواند به دلیل رویدادهای خارجی مانند درگیری، بلایای طبیعی، یا بحران سیاسی که بر زیرساختهای ملی تاثیر میگذارد و خطر وبا را افزایش میدهد، دوباره ظاهر شود. با توجه به طبیعت وبا، احتمال وقوع دوباره شیوع انفجاری و غیرقابلپیشبینی در آینده وجود دارد. با این حال، با بهبود واکنش اولیه، شیوع بیماریهای بزرگ - مانند آنچه که ما امروز در یمن میبینیم - باید در مراحل اولیه وجود داشته باشد. ۷. چارچوب نظارت نظارت بر چارچوب ۲۰۱۷ - ۲۰۳۰ GTFCC یک چارچوب نظارتی سطح بالا را برای ارزیابی پیشرفت در برابر نقاط عطف کلیدی توسعه دادهاست که با نقاط عطف SDG هم خوانی دارد. این شامل هر دو شاخص خروجی و خروجی همسو با سه محور استراتژی است. این چارچوب نظارتی (پیوست C را ببینید)به عنوان یک طرح نظارتی و ارزیابی کامل در نظر گرفته نشده است بلکه هدف آن ارائه یک نمای کلی از پیشرفت در برابر اهداف اصلی نقشه راه است. از آنجا که برنامههای ملی دقیق توسط کشورها توسعهیافته اند، برنامههای نظارت و ارزیابی عمیق نیز توسعه خواهند یافت. ریسکها و کاهش استراتژی تجدید شده با در نظر گرفتن چالشهای پیادهسازی سه محور اصلی توسعه داده شد. با این حال عوامل غیر منتظره و خطرات خارجی میتوانند پیشرفت در جهت پایان دادن به وبا را به خطر بیاندازند. ریسکهای زیر به عنوان فعالیتهایی برای کاهش این ریسکها شناسایی شدهاند: بودجه ناکافی: اجرای مداخلات چندبخشی باید به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف سرمایهگذاری شود. هم اکنون شمار زیادی از برنامههای WASH در کشورهای مبتلا به وبا اجرا میشوند. GTFCC یک مکانیزم تامین مالی برای حمایت از کشورها به منظور پر کردن شکاف برای اطمینان از اجرای موفقیتآمیز برنامههای خود ایجاد میکند. با این حال، هماهنگ کردن شرکا و منابع مالی مختلف برای اولویتبندی مداخلات در نقاط مهم وبا ممکن است چالش برانگیز باشد. فعالیتهای کاهش خطر: ارتباط بین پیشرفت بهدستآمده و داستانهای موفقیت کلید تشویق کشورها، شرکا، و اهداکنندگان برای همسو کردن منابع برای کنترل وبا خواهد بود. چارچوبی به عنوان بخشی از برنامههای سطح کشور تدوین خواهد شد و کارگاههای بینمرزی برای افزایش تبادل اطلاعات و حمایت از اهدا کنندگان توسعه برای هدف قرار دادن منابع در نقاط مهم وبا سازماندهی خواهد شد. دسترسی ناکافی به واکسن: در دسترس بودن OCV به طور قابلتوجهی از زمان ایجاد ذخیره OCV در سال ۲۰۱۳ افزایشیافته است. تا سال ۲۰۱۷، در مجموع ۱۷ میلیون دوز قرارداد بسته شد و هم اکنون ظرفیت تولید به حداقل ۲۵ میلیون دوز در سال رسیدهاست. با این حال، با تحقق تقاضای کشور، استفاده از OCV افزایش خواهد یافت و برای برآورده کردن همه تقاضاها به دوز بیشتری نیاز خواهد بود. در حال حاضر، شرکا و گاوی، اتحادیه واکسن، پیشبینی تقاضا را برای سالهای ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۴۴ میلیون، ۵۹ میلیون و ۷۶ میلیون دوز برآورد کردهاند. با این حال، با بهبود شرایط WASH، تقاضا برای OCV باید در دراز مدت پایدار شده و به طور موثر کاهش یابد، که مدیریت بهتر عرضه و تقاضا را ممکن میسازد. فعالیتهای کاهش ریسک: GTFCC به همکاری با Gاوی، اتحادیه واکسن و تولید کنندگان ادامه خواهد داد تا بازار را شکل داده و دسترسی به عرضه را افزایش دهد، در حالی که به تولید کنندگان جدید دسترسی پیدا میکند تا توسعه واکسنهای جدید وبا را با اثربخشی طولانیمدت ممکن تشویق کند. فقدان اراده یا تعهد سیاسی: موفقیت نقشه راه جهانی به تعهد کشورها برای اولویتبندی کنترل وبا وابسته است، که با مشارکت در بالاترین سطوح دولت آغاز میشود تا اطمینان حاصل شود که همه وزرای ملی مربوطه (فراتر از بخش بهداشت و درمان)به اندازه کافی درگیر هستند. فعالیتهای کاهش ریسک: تمرکز بر وبا برای رسیدن به اهداف SDG در اولویت قرار دارد. GTFCC فشار میآورد تا وبا به عنوان شاخصی در انجمن سیاسی سطح بالا در SDG ۶ که قرار است در سال ۲۰۱۸۱۴ برگزار شود، در نظر گرفته شود و در نتیجه کنترل وبا را در دستور کار ملی افزایش دهد. به طور کلی، GTFCC از هر فرصتی برای حمایت از کنترل وبا در سطح جهانی و ملی، از طریق حمایت از کشورها و با دید قویتر از رهبران کلیدی استفاده خواهد کرد. رویدادهای غیر منتظره خطر وبا را افزایش میدهند (به عنوان مثال، فاجعه طبیعی، درگیری و غیره): متاسفانه، وبا احتمالا زمانی رخ میدهد که زیرساختها به دلیل عوامل طبیعی مانند سیل یا به دلیل اختلافات یا بیثباتی سیاسی سقوط میکنند. در حال حاضر ۴۷ کشور مبتلا به این بیماری هستند اما وبا ممکن است در آینده سایر کشورها را نیز تحتتاثیر قرار دهد، به ویژه جایی که درگیریها سیستمهای بهداشتی و زیر ساختها مانند سوریه را نابود کردهاند، و جایی که وبا یا وجود دارد و یا میتواند به راحتی با توجه به حرکت جمعیت معرفی شود. فعالیتهای کاهش ریسک: یک فرآیند برای نظارت بر کشورها به عنوان بخشی از نقشه راه جهانی، براساس مجموعهای از شاخصها که باعث افزایش پشتیبانی از GTFCC میشوند، در حال توسعه است (به عنوان مثال افت ناگهانی در پوشش DTP۳ که نشاندهنده اختلال سیستم بهداشتی یا افزایش تعداد افراد آواره داخلی است). تقویت هماهنگی و نظارت مرزی و استفاده سیستماتیک از OCV برای پناهندگان یا دیگر گروههای آواره ماندن در نواحی پرخطر برای کاهش خطر ورود به نواحی جدید حیاتی خواهد بود. در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند طوفان متیو در هائیتی در اکتبر ۲۰۱۶ یا سیلهای اخیر در سیرالئون، ذخیره اضطراری OCV همیشه در دسترس باقی خواهد ماند و واکسیناسیون جمعیت آسیبپذیر به طور سیستماتیک حمایت خواهد شد، همانطور که توسط مقاله تجدید نظر شده جایگاه OCV توصیه شدهاست. ۸. یافتن نقشه راه جهانی وبا بار اقتصادی قابلتوجهی بر کشورهای بومی وبا تحمیل میکند و هزینه سالیانه آن در حدود ۲ میلیارد دلار آمریکا در جهان برآورد میشود. بخش بزرگی از هزینه به دلیل از دست دادن بهرهوری و مخارج خارج از جیب به جای هزینه درمان است. خانوادههایی که بیشترین آسیب را دیدهاند