تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®

این سایت درنظر دارد مقالات به روز حوزه پزشکی را ترجمه شده جهت تحقیق ، پایان نامه ، استفاده در کتب در اختیار شما قرار بدهد


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 63
  • بازدید کل : 59282

چگونه داروهای ضد پیری می‌توانند واکسن‌های COVID را در افراد مسن تقویت کنند


کوید19 بزرگ‌ترین تهدید برای افراد مسن است , اما واکسن‌ها اغلب در این گروه خوب عمل نمی‌کنند . دانشمندان امیدوارند داروهایی که سیستم ایمنی بدن را جوان می‌کنند به شما کمک کنند.

بزرگسالان مسن‌تر، مانند ساکنان خانه‌های سالمندان در اسپانیا، بیشتر در برابر عفونت آسیب‌پذیر هستند و می‌توانند به واکسن‌ها پاسخ ضعیفی بدهند. برخلاف شراب خوب، بدن انسان با افزایش سن بهبود نمی‌یابد. شنوایی محو می‌شود، پوست خشک می‌شود و مفاصل از بین می‌روند. حتی سیستم ایمنی بدن بخشی از قدرت خود را از دست می‌دهد.

این پدیده , که immunosenescence شناخته می‌شود , ممکن است توضیح دهد که چرا گروه‌های سنی بالاتر به شدت تحت‌تاثیر کوید19 قرار گرفته‌اند . و یک مفهوم ناراحت‌کننده دیگر نیز وجود دارد: واکسن‌ها، که سیستم ایمنی را برای مبارزه با مهاجمان تحریک می‌کنند، اغلب در افراد مسن ضعیف عمل می‌کنند. بهترین استراتژی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر ممکن است دقیقا در گروهی که بیش از همه به آن نیاز دارند شکست بخورد.

دانشمندان دهه‌ها است که می‌دانند سیستم‌های ایمنی پیری می‌توانند بدن را مستعد عفونت کنند و پاسخ آن‌ها به واکسن‌ها را تضعیف کنند. در ماه ژوئن , سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که یک واکسن کوید19 باید حداقل از نیمی از افراد واکسینه شده محافظت کند تا موثر در نظر گرفته شوند , اما محافظت در افراد مسن ممکن است حتی با این مانع مواجه نشود . مت کایبرلین، متخصص زنان در دانشگاه واشنگتن در سیاتل می‌گوید: " هیچ واکسنی به اندازه جوانان در افراد مسن موثر نخواهد بود." " این تقریبا یک قطعیت است."

سیستم ایمنی بدن انسان بسیار پیچیده است و پیری تقریبا تمام اجزا بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. برخی از انواع سلول‌های ایمنی کاهش‌یافته اند: برای مثال، افراد مسن‌تر دارای سلول‌های T ساده کمتری هستند که به مهاجمان جدید پاسخ می‌دهند، و سلول‌های B کمتری دارند، که پادتن‌هایی تولید می‌کنند که به پاتوژن های مهاجم چسبیده‌اند و آن‌ها را برای تخریب هدف قرار می‌دهند. افراد مسن‌تر نیز تمایل دارند که التهاب مزمن و درجه پایین را تجربه کنند، پدیده‌ای که به عنوان التهاب شناخته می‌شود. اگر چه برخی از التهاب بخش کلیدی پاسخ ایمنی سالم است، این وزوز دائمی فعال‌سازی داخلی سیستم ایمنی را نسبت به تهاجم‌های خارجی کم‌تر حساس می‌کند. کایبرلین می‌گوید: " این حالت التهابی فراگیر و مزمن چیزی است که بیشتر اختلالات سیستم ایمنی را که می‌بینیم، تحریک می‌کند." با در نظر گرفتن حدود 50 کاندیدای واکسن کوید19 که در حال حاضر در انسان‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند , محققان می‌گویند که هنوز مشخص نیست که آن‌ها در افراد مسن‌تر چگونه عمل خواهند کرد . در مرحله اول مطالعه ۴۰ نفر با سن ۵۶ سال و بالاتر، مودرنا در کمبریج، ماساچوست، گزارش داد که کاندیدای آن mRNA - ۱۲۷۳ سطح آنتی‌بادی مشابهی را مانند آن‌هایی که در گروه سنی جوان‌تر استخراج شدند، استخراج کرد. بیوتکنیک چینی سینوواک در پکن، که کاندیدای کوروناواک خود را در مرحله اول مطالعه I / II که شامل ۴۲۱ بزرگ‌سال بین ۶۰ تا ۸۹ سال بود، در یک خبر رسمی در ۹ سپتامبر اعلام کرد که به نظر می‌رسد همانند افراد جوان‌تر، در افراد مسن‌تر نیز کار می‌کند. با این حال، فاز یک مطالعه توسط شرکت بین‌المللی فارما فایزر و BioNTech در ماینز آلمان نشان داد که واکسن آن‌ها BNT۱۶۲b۲ پاسخ ایمنی را تحریک می‌کند که در افراد مسن تقریبا به اندازه افراد جوان قوی است. افراد مسن‌تر هنوز نسبت به افراد همسن خود که کوید19 داشتند , آنتی‌بادی بیشتری در پاسخ به واکسن تولید می‌کردند , اما مشخص نیست که چگونه این سطوح , محافظت در برابر ویروس را تفسیر می‌کنند .

اغلب واکسن‌های کوید19 شامل حداقل برخی از افراد مسن می‌شوند . اما یک تحلیل جدید از ۱۸ مورد از این آزمایش‌ها نشان داد که خطر حذف آن‌ها بالا است. بیش از نیمی از شرکت کنندگان دارای کاهش سن بودند و بسیاری از آن‌ها در معرض خطر حذف شرکت کنندگان مسن‌تر به دلایل دیگر، از جمله شرایط زمینه‌ای بودند.

اگر واکسن‌های کوید19 در افراد مسن‌تر عملکرد کمتری داشته باشند , محققان ممکن است بتوانند راه‌هایی برای ایجاد یک پاسخ قوی‌تر به دست آورند . برای مثال برخی از واکسن‌های آنفولانزا شامل مواد تقویت ایمنی و یا دوزهای بالاتر آنتی‌ژن ویروسی هستند. اما برخی دانشمندان می‌گویند که گزینه بهتری وجود دارد. آن‌ها در حال توسعه و آزمایش داروهایی هستند که می‌توانند نحوه واکنش بزرگسالان مسن‌تر به واکسن‌ها را بهبود بخشند و هم چنین ممکن است در وهله اول به آن‌ها در مبارزه موثرتر با ویروس‌ها کمک کنند. آن‌ها به جای کار کردن با محدودیت‌های سیستم ایمنی پیری، در حال برنامه‌ریزی برای جوان‌سازی آن هستند.

تا ابد جوان

 

بسیاری از محققان در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای معکوس کردن فرآیند سالمندی، پیر شده‌اند. با این حال، در دهه گذشته، آن‌ها پیشرفت جدی در شناسایی اهداف مولکولی خاصی داشته‌اند که ممکن است به این جستجو کمک کنند.

یک رده امید بخش از داروهای ضد پیری در مسیرهای دخیل در رشد سلول عمل می‌کند. این داروها از یک پروتئین بنام mTOR جلوگیری می‌کنند. در آزمایشگاه، با مهار کردن mTOR از طولانی شدن طول عمر در حیوانات از مگس‌های میوه تا موش‌ها دست یافتند. جون مانیک، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد پزشکی راسوبیو، یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در بوستون، ماساچوست، می‌گوید: " mTOR یکی از مکانیزم‌های بیولوژیکی چند گانه است که احتمالا به دلیل پیر شدن ما و اینکه چرا سیستم‌های اندامی ما شروع به کاهش می‌کنند، کمک می‌کند."

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و زمانی انجام شد که مانیک در موسسه تحقیقاتی نوارتیس در کمبریج، ماساچوست بود، او و همکارانش تلاش کردند تا mTOR را در افراد مسن از بین ببرند تا ببینند که آیا این کار می‌تواند عملکرد ایمنی را بهبود بخشد و میزان عفونت را کاهش دهد. ۲۶۴ شرکت‌کننده به مدت شش هفته یک بازدارنده با دوز کم یا دارونما دریافت کردند. آن‌هایی که این دارو را دریافت کرده بودند، در سال بعد از مطالعه عفونت‌های کمتری داشتند و پاسخ بهتری به واکسن آنفولانزا داشتند. مانیک، که تا آن زمان در رکتوبیو مشغول به کار بود، در سال ۲۰۱۹ یک آزمایش فاز ۳ را آغاز کرد تا ببیند آیا یک مهار کننده مشابه به نام RTB۱۰۱ می‌تواند بیماری‌های تنفسی را در افراد مسن نابود کند.

آن آزمایش نتوانست اثر مورد نظر را نشان دهد، شاید به این دلیل که عفونت‌ها به جای نیاز به یک تست آزمایشگاهی برای تایید عفونت، به صورت خود گزارشی از علایم کنترل می‌شدند، مانند آزمایش قبلی. ایلاریا بلانتونو، یکی از مدیران موسسه طول عمر سالم در دانشگاه شفیلد انگلستان که در این محاکمه شرکت نداشته است، می‌گوید که این امر "سر و صدای بیشتری" ایجاد کرده‌است. " یک گروه بسیار بزرگ‌تر برای دیدن تفاوت مورد نیاز بود."

با این حال، اطلاعات به‌دست‌آمده از این تحقیق و یک آزمایش قبلی نشان داد که شرکت کنندگانی که داروی مهار mTOR را دریافت کرده بودند، عفونت‌های شدید کمتری نسبت به گروه پلاسبو داشتند و سریع‌تر بهبود یافتند. آزمایش‌ها قبل از ظهور SARS - CoV - ۲ هستند، اما آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که RTB۱۰۱ می‌تواند شدت عفونت را کاهش دهد. resTORbio در حال حاضر این ایده را در ۵۵۰ نفر از سالمندان بالای ۶۵ سال ساکن خانه‌های سالمندان آزمایش می‌کند.

RTB۱۰۱ شبیه به یک مهار کننده مورد تایید در حال حاضر یعنی راپامایسین داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی است. حداقل چهار گروه دیگر راپامایسین را در تعداد کمی از افراد مبتلا به عنوان درمان کوید19 آزمایش می‌کنند ; یک گروه دارو را به طور انحصاری در افراد بالای ۶۰ سال دریافت می‌کنند.

متفورمین داروی دیابت نوع ۲ نیز فعالیت mTOR را کاهش می‌دهد، البته به طور غیر مستقیم. برخی مطالعات پیشنهاد می‌کنند که افرادی که متفورین مصرف می‌کنند در صورت ابتلا با کوید19 کم‌تر در بیمارستان بستری می‌شوند یا می‌میرند . یک مطالعه گذشته‌نگر کوچک در چین نشان داد که مرگ و میر در میان بیماران بستری‌شده با کوید19 که متفورمین مصرف می‌کردند 2.9 % در مقایسه با 12.3 % در افرادی که دارو مصرف نمی‌کردند بود . محققان در دانشگاه مینه سوتا در مینیاپولیس اطلاعات مربوط به بیماران بستری‌شده با COVID۱۹ که میانگین سنی آن‌ها ۷۵ سال بود را تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که میزان مرگ و میر در زنانی که از متفورمین استفاده می‌کنند، کاهش چشمگیری داشته‌است، اما این کاهش در بین زنان در سنین پایین مشاهده نشد.

کارولین برانته، محقق چاقی که مطالعه دانشگاه مینه سوتا را هدایت کرد، اشاره می‌کند که بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی منجر به برخی از همان اختلالات ایمنی که در سن بالاتر رخ می‌دهد می‌شود. او و همکارانش در نظر دارند آزمایش از ۱۵۰۰ نفر بالای ۳۰ سال انجام دهند تا مشخص شود که آیا متفورمین می‌تواند به دفع عفونت SARSCoV - ۲ کمک کند یا از نتایج بد در افراد مبتلا جلوگیری کند.

در همین حال، جنا بارتلی، که در دانشگاه کانکتیکات Storrs به بررسی افزایش سن می‌پردازد، در حال ارزیابی این موضوع است که آیا متفورمین می‌تواند پاسخ به واکسن انفلانزا را در یک آزمایش کوچک از افراد مسن افزایش دهد یا خیر. براساس کار او در موش‌ها، ایده این است که متفورمین می‌تواند سوخت و ساز انرژی سلول‌های T سیستم ایمنی را بهبود بخشد و آن‌ها را در تشخیص تهدیدات جدید بهتر کند. ( بارتلی ) جمع‌آوری اطلاعات را به پایان رسانده‌است , اما از آنجا که آزمایشگاه او به خاطر کوید19 تعطیل شده‌بود , او نتایج را برای چند هفته دیگر تحلیل نخواهد کرد .

کایبرلین اشاره می‌کند که هیچ‌کس کاملا مطمئن نیست که متفورمین چگونه کار می‌کند چون اهداف زیادی دارد. این دارو در اصل به عنوان یک داروی ضد آنفولانزا مورد استفاده قرار می‌گرفت. برانته می‌گوید که به کاهش التهاب کمک می‌کند. گذشته از ناشناخته‌های مکانیکی، مزیت این است که متفورمین ده‌ها سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد و عموما بی‌خطر است. کودکان می‌توانند آن را مانند زنان باردار تحمل کنند. برانته می‌گوید: " متفورمین دارویی است که شما می‌توانید به مدت ۱۲ ماه بدون نیاز به پی‌گیری، ازآن به عنوان پیش‌گیری استفاده کنید و این هزینه کم‌تر از ۴ دلار در ماه است."

مرهم زخم

 

mTOR یک هدف کلاسیک ضد پیری است، اما این هدف تنها هدف نیست. جیمز کرکلند، که در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا به بررسی پیری سلولی و بیماری می‌پردازد، می‌گوید، در واقع، بسیاری از مسیرهای ضد پیری به نظر می‌رسد به هم مرتبط باشند. او می‌گوید: " اگر شما یکی از آن‌ها را هدف قرار دهید، تمایل دارید بقیه را تحت‌تاثیر قرار دهید." بسیاری از تغییرات ایمنی که با افزایش سن ایجاد می‌شوند منجر به همان نتیجه می‌شوند: التهاب. بنابراین محققان در حال بررسی داروهایی هستند که این نشانه را آرام کنند.

آرن اکبر، یک ایمنی‌شناس در کالج دانشگاهی لندن، نشان داده‌است که داروی ضد التهاب losmapimod، که به عنوان درمان دیستروفی عضلانی در حال توسعه است، ممکن است به افزایش ایمنی کمک کند. در مطالعه سال ۲۰۱۸، محققان ویروس آبله‌مرغان را به پوست افراد مسن تزریق کردند. اگر چه این افراد قبلا در معرض ابتلا به آبله‌مرغان قرار گرفته بودند اما پاسخ ایمنی آن‌ها با التهاب اضافی مختل شده بود. زمانی که این تیم به شرکت کنندگان در مطالعه فرصت داد، التهاب را تا حدود ۷۰ % کاهش داد و پاسخ‌های ایمنی آن‌ها را بهبود بخشید.

در ماه ژوئن , شرکتی که در حال حاضر در حال ساخت داروی درمانی losmapimod فولکرام در کمبریج است , ماساچوست یک مطالعه 400 نفره را آغاز کرد تا بررسی کند که آیا این دارو می‌تواند از مرگ و نارسایی تنفسی در افراد مسن که با کوید19 بستری شده‌اند جلوگیری کند یا خیر .

گروه دیگری از داروها، به نام senolytics,، به پاک‌سازی بدن سلول‌هایی که از تقسیم شدن دست کشیده‌اند اما نمی‌میرند، کمک می‌کنند. این سلول‌های ناپایدار معمولا توسط سیستم ایمنی بدن پاک‌سازی می‌شوند اما با افزایش سن شروع به جمع شدن و افزایش التهاب می‌کنند. در ماه آگوست , کرکلند و یک تیم در کلینیک مایو یک آزمایش 70 نفره را آغاز کردند تا بررسی کنند که آیا یک senolytic به نام fisetin , که در توت‌فرنگی یافت می‌شود و به عنوان مکمل سلامتی فروخته می‌شود , می‌تواند پیشرفت کوید19 را در بزرگسالان 60 ساله یا مسن‌تر مهار کند . آن‌ها همچنین قصد دارند تا آزمایش کنند که آیا fisetin می‌تواند از عفونت کوید19 در ساکنان خانه سالمندان جلوگیری کند .

اریک وردین، رئیس و مدیر عامل موسسه تحقیقاتی باک در مورد پیری در نواتو، کالیفرنیا، که در تحقیق بحران مالی دخالت ندارد می‌گوید: " Senescence واقعا یک عامل کلیدی در پیری است." با این حال، در حال حاضر هیچ senolytics برای درمان بالینی تایید نشده است. او می‌گوید: " این حوزه ای است که کم‌تر مورد مطالعه قرار گرفته‌است."

کایبرلین می‌گوید این احتمال وجود دارد که بیشتر شرکت‌ها پیش از آزمایش داروهای پیش‌گیری کننده، داروهای ضد پیری را به عنوان روش درمانی دنبال کنند. او می‌گوید: " تایید درمان در افرادی که بیمار هستند بسیار آسان‌تر است." . اون فکر می کنه که مهارکننده های mTOR بیشتر وعده می دهند. او می‌گوید: " اگر من قدرت بازگشت به ابتدای این بیماری همه‌گیر COVID را داشتم و یک چیز را امتحان می‌کردم، به طور خاص داروهای بازدارنده راپامایسین را انتخاب می‌کردم." با توجه به محاسبات او , اگر راپامایسین به همان شکل که در موش‌ها عمل می‌کند در مردم نیز عمل کند , می‌تواند مرگ و میر کوید19 را تا 90 % کاهش دهد .

او می‌گوید: " ما باید راه‌هایی برای هدف قرار دادن مکانیسم‌های اساسی پیری در زمانی پیدا کنیم که مردم را واکسینه می‌کنیم، اما باید راه‌هایی برای انجام این کار پیدا کنیم که ایمن و موثر باشند."

اضافه کردن مواد اولیه

 

اگر اصلاح سیستم ایمنی بدن بسیار چالش برانگیز باشد، ممکن است راه‌هایی برای تحریک خود واکسن وجود داشته باشد. در مورد انفلانزا، دو واکسن وجود دارد که افراد بالای ۶۵ سال را هدف قرار می‌دهد و به سیستم ایمنی فرسوده کمک می‌کند تا واکنش نشان دهد. یکی از آن‌ها، دوز بالا Fluzone است که چهار برابر مقدار استاندارد آنتی ژن ‌های ویروس انفولانزا را دارد و دیگری، فلواد، به یک مولکول تقویت ایمنی به نام ادجوانت وابسته است.

تیمی به رهبری یک مامور واکسیناسیون به نام افر لوی در بیمارستان کودکان بوستون در ماساچوست بر روی یک واکسن کوید19 به ویژه برای افراد مسن کار می‌کند و از سیستم غربالگری در شرایط آزمایشگاهی برای شناسایی بهترین ادجوانت ها استفاده می‌کند . او می‌گوید: " واکسن‌ها معمولا به صورت یک سایز مناسب برای همه تهیه می‌شدند." لوی می‌گوید: اما بسیاری از ویژگی‌های سن، جنسیت و حتی فصل بر پاسخ‌های واکسن تاثیر می‌گذارند. بهترین ترکیب ادجوانت و واکسنی که پیدا می‌کنند در موش‌ها و سپس در انسان‌ها تست خواهد شد.

اما به طور کلی، کلیر چوگنت، یک ایمنی‌شناس در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی در اوهایو، که در حال مطالعه التهاب در موش‌های مسن است، می‌گوید، توسعه داروها برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی به نظر یک استراتژی بسیار هوشمندانه تر از ایجاد واکسن به ویژه برای افراد مسن می‌رسد. توسعه واکسن پرهزینه و زمان بر است. او می‌گوید: " در مورد یک ویروس در حال ظهور، وقتی که شما یک پاسخ سریع می‌خواهید، اگر مجبور به انجام دو نوع واکسن باشید، همه چیز حتی پیچیده‌تر می‌شود." علاوه بر این، واکسن‌های فردی عوامل بیماری زای ویژه‌ای را هدف قرار می‌دهند اما یک داروی تقویت ایمنی می‌تواند در هر واکسنی مورد استفاده قرار گیرد. " این می‌تواند برای آنفولانزا موثر باشد , که می‌تواند برای کوید19 کار کند . این کار برای COVID - ۲۵ جواب می‌دهد." این رویکرد "بسیار متنوع" است.

وردین موافق است که حمایت از سیستم ایمنی قدیمی‌تر باید در اولویت قرار گیرد. "من فکر می‌کنم که نتیجه نهایی همه اینها، علاقه دوباره به درک نقص در پاسخ ایمنی در افراد مسن خواهد بود" این امر نه تنها برای کرونا ویروس، بلکه برای مجموعه‌ای از بیماری‌های دیگر، از جمله عفونت‌های ویروسی و حتی سرطان نیز کاربرد دارد. " کوید19 چیزی را به جلو آورده‌است که بسیاری از مردم آن را نادیده گرفته‌اند ."

  انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 50

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)


مطالب تصادفی

  • لامپ‌های فرابنفش C برای ضد عفونی سطوح به طور بالقوه آلوده به SARS - CoV - 2 در محیط‌های بیمارستانی بحرانی: نمونه‌هایی از استفاده آن‌ها و برخی توصیه‌ها
  • آپوپتوزیس القا شده توسط ویروس انفلونزا A و انتشار ویروس
  • حساسیت بتا تالاسمی هتروزایگوت به کوید19
  • بیماری قلبی همراه با واکسن mRNA کوید19
  • ظهور ویژگی‌های نوروتروپیک SARS - CoV - ۲
  • مکانیسم بیماریزایی میکروب
  • مکانیسم های میکروبی بیماری زایی
  • میکروبیولوژی بالینی پردازش، جداسازی، تشخیص و تفسیر
  • نامیبیا استفاده دستوری واکسن روسی COVID۱۹ را به حالت تعلیق درآورد
  • سیاست در حال از بین بردن یک بحث مهم بر سر مصونیت شما از بهبودی از COVID۱۹ است.

کرج

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "بانک جزوات و مقالات تخصصی و کاربردی ترجمه ® ویژه دروس پزشکی ®" می باشد